جمعه 20/سپتامبر/2024

جلسه فوق العاده شورای امنیت در پی آزمایش موشکی جدید کره شمالی

چهارشنبه 30-آگوست-2017

شورای امنیت شامگاه دیروز سه شنبه جلسه ای فوق العاده را درنیویورک به درخواست توکیو و واشنگتن به منظور بررسی اقدام کره شمالی به انجامآزمایش موشکی جدید از طریق حریم هوایی ژاپن برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “شینزو آبی”نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که دولتش تدابیر لازم برای حفظ امنیت شهروندانش را اتخاذخواهد کرد و داخل سازمان ملل خواستار اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی به منظور همسوکردن آن با جامعه بین الملل است.

آبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که آزمایش موشکی کرهشمالی از فراز حریم هوایی ژاپن اقدامی خطرناک و بی سابقه است و موجب فروپاشی صلح وامنیت در منطقه می شود.

این در حالی است که رسانه های ژاپنی اعلام کردند که کرهشمالی یک فروند موشک از طریق حریم هوایی این کشور به سمت دریا شلیک کرده است وارتش ژاپن هم آن را ساقط نکرده است.

هیات رادیو و تلویزیون ژاپن نیز تاکید کرد که این موشک به 3بخش تبدیل شده و در آب های نزدیک جزیره هوکایدو در ژاپن سقوط کرده است.

خبرنگار شبکه الجزیره تصریح کرد که بر اساس تحقیقات انجامشده، این موشک از ساحل غربی کره شمالی به سمت شمال شرق شلیک شده و از فراز جزیرههوکایدو در ژاپن عبور کرده و به منطقه ای در فاصله 1180 کیلومتری شرق این جزیرهاصابت کرده است.

لازم به ذکر است که این اولین موشک کره شمالی است که از سال2009 تاکنون از فراز آسمان ژاپن عبور می کند. آزمایش های موشکی پیونگ یانگ در پیافزایش تنش میان این کشور و آمریکا صورت می گیرد.

لینک کوتاه:

کپی شد