یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اردن درخواست اسرائیل برای بازگشت کارکنان سفارت به امان را نپذیرفت

چهارشنبه 30-آگوست-2017

دولت ارن درخواست رژیم صهیونیستی برای بازگشت کارکنان سفارتاین رژیم به امان را نپذیرفت. این در حالی است که بیش از یک ماه از بازگشت کارکنانسفارت رژیم صهیونیستی در امان به تل آویو در پی اقدام یکی از نیروهای امنیتی سفارتبه کشتن دو شهروند اردنی می گذرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان یدیعوت احرونوت، دولت اردن همچنان بر محاکمه نیروی امنیتی قاتل دو شهرونداردنی قبل از بازگشت کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی به امان اصرار دارد و درخواستتل آویو برای بازگشت هیات دیپلماتیک صهیونیستی به امان را نپذیرفته است.

این روزنامه اشاره کرد که دولت اردن در پی تشدید تنش بارژیم صهیونیستی، بر خواسته های خود افزده و به تازگی اعلام کرده که “عیناتشلاین” سفیر این رژیم در امان که همراه با نتانیاهو در مراسم استقبال از”زیو مویال” نگهبان سفارت اسرائیل در امان و قاتل دو شهروند اردنی شرکتکرده بود، حق ندارد به امان بازگردد و باید سفیر دیگری به جای او انتخاب شود.

یدیعوت احرونوت افزود که اردن “شلاین” را یکی ازپایه های مشکل و بحران موجود می داند و حتی در صورت موافقت دستگاه قضایی رژیمصهیونیستی با محاکمه قاتل شهروندان اردنی و بازگشت اعضای سفارت به امان، سفیر اینرژیم باید عوض شود.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه اسرائیلی بیانکرد که رژیم صهیونیستی در نهایت به منظور برطرف کردن تنش و ازسرگیری روابط با اردنمجبور است شروط و خواسته های این کشور را پذیرفته و در برابر آن تسلیم شود.

گفتنی است که ماه گذشته و همزمان با تنش و درگیری ها در قدسو مسجد الاقصی، یکی از نیروهای امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در امان به سمت دوشهروند اردنی تیراندازی کرده و آن ها را به قتل رساند. پس از این حادثه روابط دوطرف متشنج شد و اعضای سفارت رژیم صهیونیستی بلافاصله امان را ترک و به تل آویو بازگشتند. دولت اردن تاکیدکرد تا زمانی که این نیروی امنیتی محاکمه نشود اجازه بازگشت کارکنان سفارت اسرائیلبه امان را نخواهد داد.

لینک کوتاه:

کپی شد