یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تکذیب ادعای تل آویو درباره ساخت کارخانه های تسلیحاتی ایران در لبنان

شنبه 2-سپتامبر-2017

نخست وزیر لبنان ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره احداث کارخانه های ساخت موشکتوسط جمهوری اسلامی ایران در خاک لبنان را تکذیب و دولت صهیونیستی را به راه اندازی”تبلیغات فریبکارانه” متهم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری “پرس تیوی” ایران، سعد حریری در گفتگو با روزنامه “لوموند” فرانسه خاطرنشان کرد که «اسرائیل به خوبی می داند که هیچ اثری از کارخانه های موشکی در لبنانوجود ندارد.»

حریری خاطر نشان کرد که «اسرائیلی ها به خوبی می دانند که هیچ کارخانه ساختموشک در لبنان وجود ندارد. آنها به راه اندازی چنین جنگ های تبلیغاتی فریبکارانهای عادت کرده اند و مدعی هستند که حزب الله کل لبنان را تحت سیطره خود درآوردهاست؛ در حالی که این صحت ندارد.»

وی افزود:« حزب الله در لبنان حضور دارد و هم در دولت مشارکت دارد و هم مشارکتهایی را در امور لبنان انجام می دهد؛ اما این بدین معنا نیست که این جنبش کل لبنانرا تحت سیطره خود درآورده است.»

نخست وزیر لبنان در ادامه تصریح کرد که «مشکل ما با اسرائیل این است که مقاماتاین رژیم همواره بحث جنگ و امنیت را مطرح می کنند و هیچ وقت درباره صلح حرف نمیزنند. این در حالی است که ملک عبد الله پادشاه سابق عربستان در سال 2002 طرح صلحعربی را در لبنان اعلام کرد، اما اسرائیل در قبال آن چه کاری انجام داد؟ هیچ کاری.»

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در دیداربا آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در قدس مدعی شده بود که تهران مراکزی رابه منظور ساخت موشک های هدایت شونده در سوریه و لبنان احداث می کند. اویگدورلیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم با حمایت از این اظهارات نتانیاهو، اعلام کردکه ایران سعی در ساخت کارخانه های تسلیحاتی در داخل لبنان را دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد