چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

اسرائیل به فروش سلاح به میانمار ادامه می دهد

چهارشنبه 6-سپتامبر-2017

وزارت جنگ رژیم صهیونیستیبر تداوم فروش تسلیحات به میانمار علی رغم اعمال خشونت و نقض حقوق مسلمانان آراکاناز سوی دولت این کشور پافشاری می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: ژنرال مین آنگ هلاینگ، فرمانده ارتشمیانمار در سپتامبر 2015 به منظور دیدار با تولید کنندگان سلاح به اسرائیل سفرکرده است.

ژنرال میانماری در چارچوبسفر خود با رووین ریولین، رئیس و بنی گنتس، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیزدیدار کرد. میشل بن باروخ رئیس اداره بین المللی همکاری نظامی وزارت جنگ رژیمصهیونیستی نیز در سال 2015 از میانمار بازدید کرد.

هاآرتص افزود که فعالانحقوق بشر اسرائیلی درباره فروش تسلیحات از سوی این رژیم به میانمار به دیوان عالیرژیم صهیونیستی شکایت کرده اند. این دیوان به شکایت مذکور در پایان ماه سپتامبرجاری رسیدگی خواهد کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستینیز در ماه مارس گذشته با صدور دفاعیه مقدماتی، این موضوع را دیپلماتیک اعلام کردهو بر عدم رابطه بین مساله مذکور و دیوان عالی اسرائیل تاکید کرده است.

گفتنیاست که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل نیز پیش از این در دفاع از فروش سلاح بهمیانمار گفته بود که اسرائیل به تمام دنیای دموکراتیک یعنی دولت های غربی؛ به ویژهایالت متحده آمریکا به عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده سلاح وابسته و دنباله رویسیاست آنهاست.  

لینک کوتاه:

کپی شد