چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

هاآرتص: مسلمانان روهینگا با سلاح های اسرائیل کشته می شوند

چهارشنبه 6-سپتامبر-2017

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که دولت صهیونیستی به صادرات سلاح به کشورمیانمار ادامه می دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رانی فلسطین، این روزنامه خاطر نشان کرد که وزارت جنگرژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت با دادخواست ارائه شده از سوی فعالان حقوق بشریاین رژیم برای توقف روند صادرات سلاح به برمه اعلام کرده است که دادگاه صلاحیترسیدگی به این مساله را ندارد.

هاآرتص تاکید کرده است که اواخر ماه سپتامبر جاری جلسه ای به منظور رسیدگی بهدادخواست ارائه شده از سوی فعالان حقوقی برگزار خواهد شد.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که ژنرال “میان اونگ لاینگ” ازفرماندهان شورای نظامی برمه در ماه سپتامبر سال 2015 در راس هیاتی نظامی به فلسطیناشغالی سفر کرده بود تا چندین قرارداد خرید تسلیحات نظامی به امضا برساند.

در ادامه این گزارش آمده است که هیات میانماری مذکور با رئوبین ریولین رئیسرژیم صهیونیستی دیدار و از پایگاه نیروی هوایی، دریایی و شرکت صنایع نظامی البیت والتا هم بازدید کرد. از سوی دیگر، میخائیل بن باروخ رئیس دایره همکاری های بینالمللی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تابستان سال 2015 به میانمار سفر کرد وبرمه در جریان این سفر قرارداد خرید قایق های جنگی سریع “سوپر دیوورا”را با اسرائیل به امضا رساند.

گفتنی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از فرار بیش از 35هزار نفر از پناهندگان میانماری به بنگلادش طی روزهای اخیر خبر داده بود. روهینگااقلیت مسلمان هستند که میانمار حاضر به اعطای تابعیت و پذیرش آنها به عنوانشهروندان خود نیست. 

لینک کوتاه:

کپی شد