چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

کشتار بیش از 1000 مسلمان در میانمار/ واکنش اسقف ارشد آفریقای جنوبی

جمعه 8-سپتامبر-2017

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به میانمار تاکید کرد کهتعداد قربانیان خشونت در ایالت اراکان در غرب میانمار از مرز 1000 نفر گذشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری”الصحافه” فرانسه، “یانگی لی” امروز جمعه تاکید کرد که بیش ازهزار مسلمان در حملات و خشونت ها در میانمار کشته شده اند.

در همین راستا، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان تصریح کرد کهحدود 270 هزار نفر از مسلمانان روهینگا در نتیجه ادامه خشونت و کشتارها به سمتبنگلادش فرار کرده و آواره شده اند.

واکنش ها به ادامه جنایت ها علیه مسلمانان روهینگا ادامهدارد و کانادا نیز از جامعه بین الملل خواسته دست به تحرکی جدی برای توقف اینجنایت ها بزند. جریان اپوزیسیون کانادا هم دولت را به سکوت در قبال این جنایت هامتهم کرده است.

“کریستیا فریلند” وزیر امور خارجه کانادا هم دربیانیه ای نسبت به ادامه خشونت و کشتارها در میانمار ابراز نگرانی کرد و از نخستوزیر این کشور خواست به مسئولیت های خود برای پایان دادن به وضعیت موجود عمل کند و به حقوق مسلمانان روهینگا در اینکشور احترام بگذارد.

در همین راستا، اسقف ارشد سابق آفریقای جنوبی نیز ادامهجنایت ها علیه مسلمانان روهینگا را به شدت محکوم کرد.

“دیزموند توتو” که یکی از برندگان جایزه صلح نوبلاست، در پیامی به “اونج سان سوچی” رهبر میانمار خواستار توقف هرچه سریعتر کشتار مسلمانان شد و این جنایت ها را یک نوع پاکسازی نژادی خواند.

توتو همچنین پیامی را نیز در این راستابرای رهبر برمه درطریق سفارت آفریقای جنوبی ارسال کرد و سکوت او در قبال کشتار مسلمانان را محکومکرد.

لازم به ذکر است که ارتش میانمار از 25 آگوست جاری تاکنونجنایت های متعددی علیه مسلمانان شمال اقلیم آراکان مرتکب شده و دست به استفاده بیرویه از قدرت نظامی علیه مسلمانان روهینگا زده است. 

 

لینک کوتاه:

کپی شد