یکشنبه 22/سپتامبر/2024

دیدار هنیه با رئیس سازمان اطلاعات مصر

دوشنبه 11-سپتامبر-2017

رئیس دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در راس هیاتی از اعضای دفتر سیاسی اینجنبش در داخل و خارج از فلسطین با رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرد.

جنبش حماس باصدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت،خاطر نشان کرد که اسماعیل هنیه در این دیدار بر اهتمام جنبش حماس به امنیت و آرامشجمهوری عربی مصر و جلوگیری از استفاده از باریکه غزه برای ضربه زدن به امنیت اینکشور تاکید کرد.

هیات حماس دراین دیدار همچنین به نمایندگی از ملت فلسطین از تلاش های مصر برای کاهش درد و رنجفلسطینیان قدردانی و بر نقش تاریخی مصر در حمایت از مساله فلسطین تاکید کرد.

هیات جنبشحماس همچنین بر آمادگی این جنبش برای برگزاری نشست های گفتگوی ملی با جنبش فتح درقاهره به منظور امضای توافق آشتی و تعیین راه های اجرای آن تاکید و اعلام کرد کهاین جنبش آماده انحلال کمیته اداری و فراهم کردن فرصت فعالیت دولت وفاق ملی در غزهو نیز شرایط برگزاری انتخابات است.

این هیات خاطرنشان کرد که پس از این مساله باید کنفرانس بزرگی با حضور تمامی گروه های فلسطینیدر قاهره برگزار شود تا زمینه تشکیل دولت وحدت ملی که به مسئولیت هایش در قبال ملتفلسطین در کرانه باختری، باریکه غزه و قدس عمل کند، فراهم گردد. 

لینک کوتاه:

کپی شد