شنبه 21/سپتامبر/2024

تعویق بازگشت هیات حماس از قاهره به غزه

شنبه 16-سپتامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و سخنگوی آن در خارجتصریح کرد که هیات این جنبش بازگشتش از قاهره را به تعویق انداخته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام بدران مسئول روابط ملی حماس دریادداشت های خود در صفحه توئیتر خاطر نشان کرد که هیات حماس بازگشتش به غزه را بهتعویق انداخته است تا شاید تلاش های مصر برای متقاعد کردن جنبش فتح برای اعزامهیاتش به قاهره و آغاز گفتگوهای جدی و واقعی به نتیجه برسد.

وی افزود هیات حماس از زمانی که به قاهره سفر کرده، آمادگی خود برای گفتگو باجنبش فتح بدون هر گونه پیش شرطی را اعلام کرده است و ما امیدواریم که برادران ماندر فتح هم برای گفتگوی بی قید و شرط اعلام آمادگی کنند.

بدران تصریح کرد که موضع حماس در قبال کمیته اداری دولتی واضح و مشخص است واین جنبش آمادگی خود برای انحلال فوری آنرا اعلام کرده است و مصر هم از این موضعآگاه است و از این موضع حماس تمجید کرده است، اما مساله این است که جنبش فتح هنوزآمادگی خود برای گفتگو را اعلام نکرده است.

سخنگوی حماس تاکید کرد که با تعدادی از رهبران ملی فلسطین تماس برقرار کردهاست و همه آنها از موضع حماس در قبال آشتی ملی تمجید کرده اند و بیانیه اخیر حماسنیز مورد استقبال و تمجید مصر و گروه های فلسطینی قرار گرفته بود.

لینک کوتاه:

کپی شد