شنبه 21/سپتامبر/2024

یک هیات مصری طی روزهای آینده به غزه سفر خواهد کرد

یکشنبه 17-سپتامبر-2017

یک مسئول بلندپایه فلسطینی تاکید کرد که یک هیات مصری طی روزهای آینده بهمنظور اطلاع از وضعیت اجرای توافق آشتی میان دو جنبش فتح و حماس راهی باریکه غزهخواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مسئول در گفتگو با پایگاه 24 اماراتخاطر نشان کرد که «این هیات مصری متشکل از 2 نماینده سازمان اطلاعات مصر و 2 مسئولامنیتی و سیاسی است که برای پیگیری تعهدات طرفین در عرصه عمل وارد غزه خواهد شد.»

وی افزود هیات مذکور چند روز در غزه حضور خواهد داشت تا موانع پیش روی اجرایتوافقات صورت گرفته میان دو جنبش فتح و حماس پس از نشست های طولانی در قاهره رابرطرف کند.

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” صبح امروز یکشنبه (17/9/2017) با صدوربیانیه ای کوتاه ضمن موافقت با انحلال کمیته اداری دولتی تشکیل شده در نوار غزه بهمنظور اداره و پیشبرد امور این منطقه، خواستار حضور دولت “رامی حمدالله” نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در باریکه غزه و بر عهده گرفتنمسئولیت ها و انجام وظایفش شد. حماس همچنین با برگزاری انتخابات سراسری موافقت کردو از دعوت مصر برای گفتگو با جنبش فتح درباره ساز و کار اجرای توافقنامه قاهرهامضا شده در سال 2011 و دیگر مسائل مربوط به آن و نیز تشکیل دولت وحدت ملی درچارچوب گفتگوی همه جانبه گروه های فلسطینی امضا کننده توافق مذکور استقبال نمود. 

لینک کوتاه:

کپی شد