یکشنبه 22/سپتامبر/2024

دیدار تاجریهودی نزدیک به ترامپ با پادشاه اردن برای پیشبرد مذاکرات سازش

دوشنبه 18-سپتامبر-2017

“رونلاودر” تاجر یهودی آمریکایی نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بهمنظور پیشبرد مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی با ملک عبدالله دومپادشاه اردن دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لاودر یکی از بارزگانان یهودینزدیک به ترامپ است. او در گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستینیز رابطه بسیار نزدیکی داشت اما بعدا به یکی از دشمنان او تبدیل شد. او به ویژهطی یک سال گذشته بارها در موضوع مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیمصهیونیستی مداخله کرده و برای پیشبرد آن تلاش کرده است.

پایگاه خبری عبری زبان والا در این باره تصریح کرد که لاودرکه رئیس کنگره جهانی یهودیان است، هفته گذشته به طور مخفیانه به امان ـ پایتختاردن ـ سفر کرده و با ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار کرده است. این درحالی است که پس از این دیدار قرار است ملک عبدالله با دونالد ترامپ در حاشیه اجلاسمجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند. پیش بینی می شود دو طرف موضوع عملیات سازش وایجاد راه حل برای مساله فلسطین را در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

لاودر طی سال گذشته به منزله فرستاده مخفی دونالد ترامپبرای پیشبرد مذاکرات سازش بوده است و در همین راستا با کسانی همچون محمود عباسرئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کردهاست.

لاودر در گذشته یکی از نزدیکان نتانیاهو بود تا جایی که دردوره اول نخست وزیری نتانیاهو همچون فرستاده مخفی او برای مذاکره با دولت سوریهپیرامون بلندی های اشغالی جولان بود اما از سال 2011 روابط بین آن ها تیره شد.

پلیس رژیم صهیونیستی سال گذشته در جریان سفر لاودر بهفلسطین اشغالی به منظور شرکت در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز رئیس سابق رژیمصهیونیستی از او خواست علیه نتانیاهو در پرونده 1000 یعنی پرونده دریافت هدیه ورشوه به شیوه غیر قانونی شهادت بدهد.

لینک کوتاه:

کپی شد