شنبه 21/سپتامبر/2024

مشاور عباس: حمد الله به زودی راهی باریکه غزه می شود

دوشنبه 18-سپتامبر-2017

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم “رامی حمد الله” نخستوزیر تشکیلات خودگردان برای سفر به نوار غزه طی روزهای آینده پس از اعلام انحلالکمیته اداری غزه توسط جنبش مقاومت اسلامی “حماس” خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “نبیل شعث” عضو کمیته مرکزی جنبشفتح امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد که حمد الله قصد سفر بهنوار غزه و دیدار با مسئولان حماس را دارد.

شعث تصریح کرد که «ما منتظر نخستین اقدامات عملی هستیم و دوست داریم که حماساز سفر حمد الله به غزه استقبال کند و درهای تمامی وزارتخانه ها باز باشد.»

وی افزود که احتمال دارد این سفر طی 24 ساعت آینده صورت گیرد. این در حالی استکه حمد الله از سال 2015 به غزه سفر نکرده است.

شعث در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که «این احمقانه است» که دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا در آستانه دیدار قریب الوقوع با محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان به راهکار تشکیل دو کشور پایبند نباشد.

وی افزود:« بر سر چه چیزی با هم مذاکره کنیم؟ آیا بر سر توافق دیپلماتیک میانابو مازن (عباس) و نتانیاهو مذاکره کنیم و آنها بر همین اساس با هم دیدار کنند؟نه.»

شعث در عین حال اظهار داشت که نسبت به دیدار ترامپ و عباس خوش بین نیست و بهنظر نمی رسد که این دیدار تحولات قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

وی افزود:« من نمی دانم که آیا ترامپ حرفی برای گفتن دارد؟ هیاتی که بهنمایندگی از وی به ریاست “جارد کوشنر” داماد و مشاور ارشد او و با حضور “جیسونگرینبلات” فرستاده ویژه ترامپ در مساله صلح در منطقه خاورمیانه برگزار شد، پساز دوره انتظار 3 الی 4 ماهه به اراضی فلسطینی سفر کرد.»

نبیل شعث از دیدار ترامپ و عباس به عنوان یک «دیدار تشریفاتی دارای اهمیتسیاسی» یاد کرد.

قرار است محمود عباس که در حال حاضر برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان مللمتحد به نیویورک سفر کرده است، روز چهارشنبه آینده در جمع سران و مقامات کشورهایمختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. عباس قبل از این سخنرانی بادونالد ترامپ دیدار خواهد کرد. 

لینک کوتاه:

کپی شد