شنبه 21/سپتامبر/2024

ابو مرزوق: ما فرصت تاریخی برای پشت سر گذاشتن اختلافات داریم

سه‌شنبه 19-سپتامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که ما در برابرفرصت تاریخی برای پشت سر گذاشتن اختلافات و تشکیل دولت وحدت ملی و نیز بازگرداندنآرمان فلسطین به مسیر درست آن قرار داریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق امروز سه شنبه در کنفرانسیمطبوعاتی در حاشیه دیدارهای هیات حماس در مسکو اظهار داشت که محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان فلسطین فکر می کرد که اقدامات اتخاذ شده از سوی او علیه غزه بهجنبش حماس حماس ضربه می زند، اما در واقع، این اقدامات به ساکنان غزه ضربه می زد.

ابو مرزوق در عین حال، تحقق هر گونه تفاهمات مشخص درباره گذرگاه رفح را تکذیبو اعلام کرد که قاهره معتقد است که این مساله، یک مساله داخلی مربوط به مصر ومرتبط با امنیت آن است.

این رهبر برجسته فلسطینی خاطر نشان کرد که مساله فلسطین همچنین مساله اصلی درتمامی محافل بین المللی باقی خواهد ماند و این مساله بیشترین تاثیر را از مسائلداخلی کشورهای عربی و نیز مسائل میان آنها می گیرد.

از سوی دیگر، حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و عضو هیات اعزامی این جنبشبه مسکو تاکید کرد که مساله فلسطین عامل جمع میان کشورهای عربی و مساله ای انسانیاست. وی خاطر نشان ساخت که حماس گروه بزرگی است که نمی توان به هنگام بررسی مسالهفلسطین آنرا نادیده گرفت.

بدران تصریح کرد که روابط حماس با ایران سابقه ای طولانی دارد و هرگز قطع نشدهاست؛ هر چند که شاید طی دو سال گذشته تا اندازه ای رو به سردی گراییده بود.

گفتنی است که هیاتی از رهبران حماس امروز سه شنبه وارد مسکو ـ پایتخت روسیه ـشده و با مسئولان روس دیدار کرده بود. ریاست این هیات را موسی ابو مرزوق بر عهدهدارد و صالح عاروری، حسام بدران و سامی خاطر دیگر اعضای این هیات هستند. 

لینک کوتاه:

کپی شد