شنبه 21/سپتامبر/2024

پایان سفر هیات حماس به روسیه

پنج‌شنبه 21-سپتامبر-2017

هیات جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به ریاست موسی ابو مرزوق نایب رئیسدفتر سیاسی حماس به سفر خود به مسکو ـ پایتخت روسیه ـ پایان داد.

به گزارش بخش روسی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیات حماس در این دیدار با”میخائیل بوگدانوف” فرستاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منطقهخاورمیانه آفریقا و معاون وزیر خارجه روسیه و نیز مسئولان این وزارتخانه و در راسآنها “الکساندر نیکلایویچ روداکوف” و “استبین الینا” دیدارکرد.

هیات حماس به ریاست ابو مرزوق در جریان این دیدار 3 ساعته به بررسی تحولاتآشتی ملی فلسطین و تحولات صورت گرفته در دیدارهای قاهره؛ از جمله تصمیم حماس برایانحلال کمیته اداری غزه و دعوت از دولت رامی حمد الله برای حضور در نوار غزه بهمنظور انجام مسئولیت ها و وظایفش پرداخت و به مقامات روسی اعلام کرد که حماس بابرگزاری انتخابات سراسری موافقت کرده است.

بوگدانوف نیز در این دیدار ضمن تمجید از تصمیم مهم و ارزشمند حماس، ابرازامیدواری کرد که آشتی ملی فلسطین به زودی نهایی شده و دوره شکاف و دو دستگی درعرصه داخلی فلسطین پایان یابد. وی در عین حال، آمادگی مسکو برای میزبانی نشسترایزنی گروه های فلسطین و انجام هر گونه تلاش لازم برای تحقق آشتی ملی را اعلامنمود.

هیات حماس همچنین به تشریح فشارها و محدودیت های ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستیبرای شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و به ویژه شهرک سازی، مصادره اراضی،استقرار ایست های بازرسی متعدد، بازداشت فلسطینیان و تلاش های آن برای یهودی سازیقدس و نیز اقدامات اتخاذ شده علیه مسجد الاقصی و مقدسات مسیحی پرداخت و اعلام کردکه ساکنان فلسطینی قدس با وجود سیاست تخریب منازل و تلاش های رژیم صهیونیستی برایتغییر چهره قدس و ترکیب جمعیتی آن، به ایستادگی و پایداری خود در این شهر ادامه میدهند.

هیات اعزامی حماس در بخش دیگری از دیدار مذکور به تشریح اوضاع اسرای فلسطینی ومحاصره غیرانسانی تحمیل شده علیه نوار غزه و آثار فاجعه بار اقدامات اخیر علیه اینمنطقه در عرصه های مختلف اجتماعی، بهداشتی، زیست محیطی و روانی پرداخت.

میخائیل بوگدانوف هم با تاکید بر موضع روسیه در حمایت از آرمان فلسطین و حقوقملت فلسطین، مواضع مسکو در قبال تمامی مسائل را تشریح و آمادگی این کشور برایارائه حمایت های لازم از ملت فلسطین و آرمان آنرا اعلام کرد.

طرفین در این دیدار همچنین اوضاع منطقه ای و بین المللی و نقش روسیه در اینمسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

لینک کوتاه:

کپی شد