شنبه 21/سپتامبر/2024

حیه:سلاح مقاومت خارج از هرتوافقی است/ باجدیت در پی تحقق آشتی ملی هستیم

پنج‌شنبه 28-سپتامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کردکه در گفتگوهای آشتی ملی در قاهره هیچ بحثی در مورد سلاح مقاومت نشده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه شامگاه دیروزچهارشنبه در برنامه “بدون مرز” در شبکه ماهواره ای الجزیره تصریح کرد کهسلاح مقاومت خارج از تمامی توافقنامه ها است و هیچ گفتگویی بر سر آن در قاهرهانجام نشده است.

حیه تاکید کرد که مقاومت به مبارزه با رژیم اشغالگرصهیونیستی تا آزادسازی این سرزمین ادامه می دهد. وی اشاره کرد که مقاومت و بازپسگیری حقوق سلب شده ملت فلسطین از این طریق طبق تمامی قوانین بین المللی حق مسلمحماس است.

وی اظهار داشت که شکست پروژه سازش با رژیم صهیونیستی ما رابه سمت وحدت بر سر یک استراتژی جدید فرامی خواند.

این رهبر حماس در رابطه با موضوع دودستگی و اختلافات داخلیهم گفت که جنبش حماس با جدیت تمام قدم در مسیر تحقق آشتی ملی گذاشته و به هیچ وجهاز آن عقب نخواهد نشست.

خلیل حیه ضمن استقبال از تصمیم دولت وفاق ملی برای حضور درغزه به منظور به عهده گرفتن مسئولیت های خود، تاکید کرد که حماس زمینه های لازمبرای فعالیت دولت در غزه را فراهم می کند.

حیه اشاره کرد که تمامی ادارات دولتی آماده استقبال از دولتوفاق ملی برای اداره امور این باریکه هستند و ما نیز آماده هر تلاش و اقدامی درجهت پایان دادن به اختلافات داخلی هستیم.

وی در رابطه با موضع حماس در خصوص رابطه با محمد دحلان ازرهبران فتح در پرتو آخرین تحولات آشتی ملی نیز گفت که رابطه با دحلان جایگزینرابطه با جنبش فتح نیست و ما در امور داخلی جنبش فتح دخالت نمی کنیم و امیدواریماین اختلافات از طریق گفتگو حل و فصل شود.

حیه خواستار حمایت تمامی طرف ها از ملت فلسطین شد و تاکیدکرد که ما در پی تقویت روابط با تمامی طرف ها هستیم.

خلیل حیه خواستار تداوم پروژه های قطر، ترکیه، امارات ودیگر کشورهای اسلامی و عربی شد.

وی در پایان اظهار داشت که حماس هرگز در امور داخلی هیچکشوری و یا حتی روابط فی مابین کشورها دخالت نخواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد