جمعه 20/سپتامبر/2024

حمدالله آخرین تحولات آشتی ملی را با ملادینوف بررسی کرد

پنج‌شنبه 28-سپتامبر-2017

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز پنجشنبه با فرستاده ویژه سازمان مللمتحد در مساله صلح در منطقه خاورمیانه دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی و بهویژه تحولات آشتی ملی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین”وفا”، رامی حمدالله در این دیدار که در دفترش در شهر رام الله برگزارشد، در جریان محتوای دیدارهای “نیکولای ملادینوف” با رهبران جنبش مقاومتاسلامی “حماس” در غزه و تضمین های آن برای موفقیت تلاش های دولت تشکیلاتخودگردان در غزه قرار گرفت.

حمدالله ضمن ابراز خرسندی و خوشبینی نسبت به فراهم شدن زمینه فعالیت دولتش درنوار غزه و حمایت از تحقق آشتی ملی و پایان شکاف داخلی چندین ساله، تاکید کرد که«این وضعیت می تواند به ملت فلسطین در باریکه غزه؛ به ویژه در این شرایط معیشتیسخت کمک کند.»

نخست وزیر تشکیلات خودگردان تصریح کرد که تمامی مسائل و پرونده ها به صورتتدریجی حل خواهد شد تا طرف های فلسطینی به وضعیت قبل از زمان شکل گیری شکاف داخلیبرگردند و کرانه باختری و باریکه غزه یکپارچگی خود را بازیابند. 

لازم به ذکر است که رامی حمدلله نخست وزیر دولت رام الله و اسماعیل هنیه رئیس دفترسیاسی جنبش حماس دیروز چهارشنبه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند. هنیه و حمد اللهدر این گفتگوی تلفنی موضوع آشتی ملی و حضور دولت وفاق ملی در غزه را بررسی کردند. قراراست هیات های فتح و حماس یک هفته پس از حضور دولت وفاق ملی در غزه در قاهره با یکدیگردیدار کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد