شنبه 26/اکتبر/2024

هشدار ترکیه نسبت به توطئه جدید طراحی شده علیه فلسطین

سه‌شنبه 3-اکتبر-2017

وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به طراحی برخی توطئه ها علیه فلسطین با همدستیبرخی کشورهای منطقه که سعی در تغییر تشکیلات خودگردان فلسطین و انتصاب یک رئیس دستنشانده در راس آن هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مولود چاووش اوغلو تاکید کرد که «ترکیهتمامی این تهدیدات را می بیند و تشکیلات خودگردان فلسطین هم خطرهای متوجه خود رادرک می کند.»

وی افزود: ارتباط ترکیه با جنبش حماس پس از پیروزی آن در انتخابات شفاف و آزادسال 2006 باعث شد این کشور در معرض انتقادات گسترده قرار بگیرد.

چاووش اوغلو تاکید کرد که «ترکیه از طریق این اقدامات سعی در جذب حماس به سمتمسیر سیاسی و متقاعد کردن آن به اتخاذ موضعی مثبت در قبال حل احتمالی مساله فلسطینبر اساس راهکار تشکیل دو کشور را داشت.»

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت پایان سیاست یک بام و دو هوای مقامات فلسطینخاطر نشان کرد که ترکیه به تمامی اشکال حمایت خود از بازسازی بیمارستان ها و مدارسباریکه غزه و حل بحران های برق و آب ادامه می دهد.

وزیر خارجه ترکیه با استقبال از آغاز فعالیت دولت تشکیلات خودگردان فلسطین درنوار غزه تصریح کرد که تشکیل جلسه دولت رامی حمدالله در غزه پس از انحلال کمیتهاداری در این منطقه، به نظر من اقدامی تاریخی برای آینده فلسطین است و ما ایناقدامات را کاملا مثبت ارزیابی کرده و از آنها حمایت می کنیم. وی افزود:« ترکیه همدر رسیدن اوضاع به این مرحله و به ویژه پایان شکاف داخلی فلسطین نقش داشت.»

لینک کوتاه:

کپی شد