یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حمدالله: سعی در راه اندازی نیروگاه برق غزه با استفاده از گاز داریم

چهارشنبه 4-اکتبر-2017

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه با دهها نفر از جوانانفلسطینی در نوار غزه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رامی حمدالله در این دیدار که در هتل”المشتل” در شهر غزه برگزار شد و تعدادی از وزرای دولت وی هم در آن حضورداشتند، راه های حمایت از آشتی ملی فلسطین و بحران ها و مشکلات نوار غزه و به ویژهمشکل بیکاری و راه های کاهش آنرا مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در جریان این دیدار تاکید رد که «جوانان فلسطین خودشان را در تمامی زمینهها ثابت کرده و دستاوردهای بزرگی را در سراسر جهان محقق کرده اند.»

حمدالله همچنین اعلام کرد که «قرار است بانک توسعه و پیشرفت به منظور پرداختوام های آسان بی بهره راه اندازی شود و بدین ترتیب به جوانان تسهیلات ارائه شود وبه کار و فعالیت آنها کمک شود.»

نخست وزیر تشکیلات رام الله با اشاره به اینکه دولتش از آموزش حرفه ایشهروندان به منظور حل مشکل بیکاری حمایت می کند، درباره آشتی ملی هم خاطر نشان کردکه «ما عزم خود را برای اجرای توافقات صورت گرفته میان گروه ها جزم کرده ایم.»

وی افزود:«مساله کارمندان در غزه ساده نیست، اما هیچ مشکلی نیست که راه حلینداشته باشد و این کار از طریق کمیته ای تخصصی صورت خواهد گرفت.»

حمدالله تصریح کرد که بحران برق و درد و رنج ساکنان غزه در راس اولویت هایدولت قرار دارد و ما تلاش خواهیم کرد به زودی راه حلی برای آنها پیدا کنیم.

وی همچنین از تلاش دولتش برای راه اندازی نیروگاه برق غزه با استفاده از گازخبر داد و تاکید کرد که چند هفته قبل با یک شرکت یونانی برای سرمایه گذاری درمیدان گازی مارین در سواحل نوار غزه توافق کرده ایم و امیدواریم که با مشکل ومانعی در این زمینه مواجه نشویم.

میدان گازی مارین در اواخر دهه 90 قرن گذشته کشف شد، اما مانع تراشی های رژیمصهیونیستی مانع از توسعه و بهره برداری از آن شده است.

نخست وزیر دولت فلسطین همچنین از تلاش دولت خود برای تهیه طرحی برای احداث و راهاندازی ایستگاه شیرین سازی آب دریای مدیترانه در نوار غزه خبر داد.

حمدالله دوشنبه گذشته و پس از اعلام انحلال کمیته اداری غزه با تصمیم جنبشمقاومت اسلامی “حماس” در راس هیاتی از دولت خود وارد باریکه غزه شد تااعضای دولتش مسئولیت هایشان در این منطقه را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد