یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اسیر برغوثی خواستار گفتگوی سازنده فتح و حماس برای تحقق آشتی ملی شد

جمعه 6-اکتبر-2017

اسیر مروان برغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ضمن تقدیر ازتلاش های مصر برای پیشبرد پرونده آشتی ملی فلسطین و کمک به تحقق نهایی آن، از جنبشهای فتح و حماس دعوت کرد گفتمان ملی همه جانبه ای را با مشارکت تمامی گروه ها وجریان های ملی و اسلامی فلسطین و نمایندگان جامعه مدنی از جمله جوانان، زنان،اسرای آزاده، دانشجویان، سندیکاها و اتحادیه ها به اتخاذ یک استراتژی جامع فلسطینیبرای اعتبار بخشی مجدد به مساله فلسطین آغاز کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسیر برغوثی در پیام خوداز داخل زندان های رژیم صهیونیستی اظهار داشت که جنبش حماس نیز باید زمینه را برایآغاز فعالیت دولت وفاق ملی در غزه فراهم کرده و تمامی اختیارات را به آن واگذارکند.

برغوثی از دولت وفاق ملی نیز خواست سریعا در تلاش برای حلبحران برق، بازگشایی گذرگاه ها، ایجاد فرصت های شغلی، پایین آوردن نرخ بیکاری و عمرانو بازسازی باریکه غزه باشد.

وی از عموم ملت فلسطین در هر کجای دنیا دعوت کرد از آشتیملی فلسطین حمایت کند، به ویژه اینکه طرف های بسیاری از جمله دشمن صهیونیستی در پیمانع تراشی بر سر راه آن و به شکست کشاندن این آشتی هستند.

این رهبر اسیر فتح اظهار داشت که اولین گام برای بازیابیجایگاه عربی، منطقه ای و بین المللی قضیه فلسطین، تحقق آشتی ملی و یکسان سازیمواضع سیاسی و ملی فلسطینیان است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد