یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تلاش مصر برای تحقق آشتی ملی، مقدمه زمینه سازی برای صلح عادلانه است

یکشنبه 8-اکتبر-2017

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که تحرکات و تلاش های مصر برایتحقق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین، مقدمه زمینه سازیبرای تحقق صلح و سازشی عادلانه میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطینف عبدالفتاح سیسی امروزیکشنبه در بیانیه ای پس از نشست شورای امنیت ملی مصر با حضور شریف اسماعیل نخستوزیر، صدقی صبحی  وزیر دفاع، مجدیعبدالغفار وزیر کشور و خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات این کشور به بیان این مطلبپرداخت.

در این نشست، تلاش های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطین کهمنجر به انجام اقداماتی از سوی گروه های فلسطینی برای پایان دادن به دودستگی داخلیو تحقق آشتی ملی منجر شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، سیسی تاکید کرد که تحرکات مصر برای کمک بهتحقق آشتی ملی فلسطین زمینه را برای تحقق صلحی عادلانه بین طرفین فلسطینی وصهیونیستی فراهم خواهد کرد.

وی خواستار ادامه این تحرکات شد و گفت این تلاش ها در نهایتبه تشکیل کشور مستقل فلسطین و برآورده کردن خواسته های مشروع ملت فلسطین منجر خواهدشد.

مصر به عنوان ناظر پرونده آشتی ملی فلسطین اخیرا تلاش هایگسترده ای را برای پیشبرد این پرونده آغاز کرده است و بر همین اساس، جنبش های فتحو حماس بر کنار گذاشتن اختلافات و آغاز مرحله ای تازه برای تحقق نهایی آشتی ملیفلسطین به توافق رسیدند و در همین راستا، دولت وفاق ملی برای نخستین بار هفتهگذشته به باریکه غزه سفر کرد و تمامی وزرا وزارتخانه های خود را تحویل گرفتند.

هیات های فتح و حماس قرار است روز سه شنبه مجددا در قاهرهبا یکدیگر دیدار کرده و گفتگوهای آشتی ملی را ازسرگیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد