یکشنبه 27/اکتبر/2024

اخراج هیأتی صهیونیستی از پارلمان مراکش

یکشنبه 8-اکتبر-2017

پارلمان مراکش صبح امروز یکشنبه شاهد مشاجره دو مشاورپارلمانی مراکش و هیاتی اسرائیلی به ریاست عمیر پیرتس وزیر جنگ سابق رژیمصهیونیستی بود که به منظور مشارکت در کنفرانسی بین المللی به رباط سفر کرده است.برگزار کننده این کنفرانس شورای مشاوران و انجمن پارلمانی مدیترانه است که درنهایت کنفرانس مذکور لغو شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، انجمن ابتکار ملی برایحمایت از فلسطین ( یک انجمن غیر دولتی مراکشی) قبلا از حکیم بنشماش رئیس شورایمشاوران مراکش خواسته بود هیات اسرائیلی را از پارلمان اخراج کند.

انجمن مذکور در پیام خود به بنشماش تصریح کرد که بهنمایندگی از تمامی اقشار جامعه مراکش از شما می خواهیم هرچه سریع تر هیات جنایتکارصهیونیستی به ریاست عمیر پیرتس جنایتکار جنگی و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی رااخراج کنید.

این انجمن تاکید کرد که ملت مراکش به شدت با هرگونه اقدامیدر راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف است و پیرتس یک جنایتکار جنگیاست که باید از سوی دستگاه قضایی مراکش و مراجع قضایی بین المللی تحت تعقیب قرارگیرد.

در همین راستا، هاجر ریسونی خبرنگار مراکشی در صفحه شخصیخود در فیسبوک نوشت که خبرنگاران از پوشش خبری کنفرانسی که پیرتس جنایتکار و شماریاز اعضای کنست رژیم صهیونیستی در آن حضور دارند، منع شده اند و تنها کانال هایرسمی مراکشی حق پوشش دادن این کنفرانس را دارند.

تمامی فراکسیون های پارلمانی مراکش با صدور بیانیه هاییحضور وزیر جنگ جنایتکار سابق رژیم صهیونیستی در این کشور همراه با شماری از اعضایکنست را به شدت محکوم کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد