شنبه 26/اکتبر/2024

تعویق ارائه پیش نویس قطعنامه های ضد صهیونیستی به یونسکو؟

یکشنبه 8-اکتبر-2017

رسانه های صهیونیستی مدعی شدند که تشکیلات خودگردان فلسطینو کشورهای عربی از ارائه پیش نویس قطعنامه هایی برای محکومیت سیاست های رژیمصهیونیستی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه در نشست کمیته اداری سازمان فرهنگ،علوم و آموزش سازمان ملل “یونسکو” که قرار است طی هفته جاری در پاریسآغاز به کار کند، منصرف شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های صهیونیستیعنوان کردند که این برای نخستین بار از آوریل سال 2013 است که در نشست یکی ازکمیته های وابسته به یونسکو هیچ طرحی متعلق به منازعه فلسطینی صهیونیستی ارائه نمیشود.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یککارمند ارشد وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشت که کشورهای عربی در پیتماس های دیپلماتیک هفته گذشته بین “مایکل ووربس” رئیس کمیته ادارییونسکو ، “کرمل شاما ـ هکوهین” سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو و مکرمقیسی سفیر اردن تصمیم گرفته اند پیش نویس هیچ قطعنامه ضد صهیونیستی در این نشستارائه ندهند.

این روزنامه اشاره کرد که برخی کشورهای غربی از جمله آمریکانیز در این تماس های دیپلماتیک مشارکت داشتند و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه صلحآمریکا به خاورمیانه شخصا به این مساله ورود کرده است.

بر اساس توافقاتی که در جریان این تماس ها حاصل شده است،قرار بر این شده که رای گیری در مورد پیش نویس دو قطعنامه در مورد قدس اشغالی واوضاع فلسطین اشغالی که گروه کشورهای عربی مطابق با قطعنامه های صادره یونسکو در 6ماه پیش ارائه داده است، رئیس کمیته اداری یونسکو پیشنهادی را برای تعویق رای گیریدر این زمینه به 6 ماه دیگر ارائه دهد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد