یکشنبه 22/سپتامبر/2024

جزئیات سفر هیات حماس به قاهره از زبان حسام بدران

دوشنبه 9-اکتبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که هیاتحماس امروز دوشنبه به منظور شرکت در گفتگوهای آشتی ملی تحت نظارت مصر راهی قاهرهمی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام بدران در گفتگو بارادیو “حیات” اظهار داشت که اعضای هیات حماس امروز دوشنبه از مناطقمختلف راهی قاهره می شوند تا فردا سه شنبه با هیات فتح دیدار کنند.

بدران در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه حماس چه پرونده هاییرا در این گفتگوها مورد بحث و بررسی قرار می دهد، گفت که گفتگوهای آشتی ملی درقاهره از توافقنامه قاهره در سال 2011 که تمامی گروه های فلسطینی آن را به امضارسانده اند، آغاز می شود و این توافقنامه متضمن تمامی مسائل سیاسی اساسی است و درنشست فردا تنها راهکارهایی برای اجرای توافقات صورت گرفته اندیشیده خواهد شد.

وی تاکید کرد که جنبش متبوعش با تکیه بر دو مساله مهم راهیقاهره می شود: نخست نرمش بالا در مسائل حزبی و جنبشی و دوم پایبندی به اصول ملی وحقوق ملت فلسطین اعم از آزادی فعالیت سیاسی شهروندان و مقاومت مشروع.

حسام بدران اظهار داشت که سلاح مقاومت به هیچ وجه در اینگفتگوها مطرح نیست.

بدران خاطر نشان کرد که در گفتگوهای آشتی ملی در قاهرهتمامی مسائل مربوط به نوار غزه و کرانه باختری به طور برابر مطرح خواهد بود وهمانگونه که مساله کارمندان غزه را بررسی می کنیم، مساله کارمندان کرانه باخترینیز که اخراج شده اند، مطرح خواهد بود.

وی در ادامه افزود که آزادی فعالیت های سیاسی، نهادهای پلمپشده و آثار و پیامدهای دودستگی بر کرانه باختری هم در گفتگوهای قبلی مطرح بوده وهم در نشست فردا سه شنبه مطرح خواهد شد و هرچند این مساله در رسانه ها اعلام نشدهاست اما جز اولویت ها خواهد بود.

این عضو دفتر سیاسی حماس در رابطه با مشارکت رهبران حماس درکرانه باختری در گفتگوهای آشتی ملی در قاهره نیز گفت که ما این مساله را مطرح کردهایم و از مصر خواستیم زمینه سفر رهبران حماس در کرانه باختری به قاهره را فراهمکند.

حسام بدران تاکید کرد که هیات اعزامی حماس به قاهره شاملصالح عاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و خود او نیز خواهد بود و رهبران حماس درکرانه باختری نیز در گفتگوهای آشتی ملی آینده حاضر خواهند بود.

لازم به ذکر است که مصر از هیات های فتح و حماس برایازسرگیری گفتگوهای آشتی ملی در روز سه شنبه در قاهره دعوت به عمل آورده است تا سازو کارهای اجرای توافقنامه آشتی ملی در قاهره در سال 2011 بررسی شده و مسائلاختلافی حل و فصل شود تا زمینه تحقق نهایی آشتی ملی فراهم شود.

لینک کوتاه:

کپی شد