یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سفر هیاتی دولتی به غزه ظرف 24 ساعت آینده برای تحویل گذرگاه ها

یکشنبه 15-اکتبر-2017

رئیس هیات امور مدنی تاکید کرد که هیاتی دولتی از ادارهگذرگاه ها به ریاست نظمی مهنا ظرف مدت 24 ساعت آینده به منظور تحویل گذرگاه های باریکهغزه راهی این منطقه می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسین الشیخ در اظهاراتیمطبوعاتی تصریح کرد که این هیات بند متعلق به تحویل اداره گذرگاه ها از سوی دولتوفاق ملی را اجرا خواهد کرد و این کار طبق توافقات صورت گرفته در قاهره میان جنبشهای فتح و حماس انجام خواهد شد.

الشیخ که عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز می باشد، قبلا نیزگفته بود که یک کمیته فنی ویژه اداره گذرگاه ها طی روزهای آینده راهی نوار غزه میشود تا زمینه های لازم برای آغاز به کار دولت وفاق ملی در غزه را فراهم کرده وگذرگاه های غزه را تحویل بگیرد.

حسین الشیخ اظهار داشت که اکنون یک آزمون حقیقی پیش روی همهقرار دارد و آن آغاز به کار دولت بدون هیچگونه مانعی در غزه به منظور ورود به مرحلهدوم گفتگوها در قاهره با مشارکت تمامی گروه های فلسطینی در 21 ماه آینده است.

وی اشاره کرد که امروز یکشنبه نشستی با حضور سرویس هایامنیتی به ریاست رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی به منظور بررسی اصلاح وبازسازی ساختار سرویس های امنیتی با همکاری طرف های ذی ربط در غزه و تعیین زمانسفر فرماندهان سرویس های امنیتی به نوار غزه طبق بندهای ذکر شده در توافق آشتی ملیدر قاهره برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که جنبش های فتح و حماس روز پنجشنبه گذشتهپس از 3 روز گفتگو توافق آشتی ملی را به امضا رساندند و بر اساس آن قرار است دولتوفاق ملی تمامی مسئولیت های خود در باریکه غزه را بر عهده گرفته و رسما فعالیت هایخود را آغاز کند و یک ماه دیگر نیز گفتمان ملی با حضور تمامی گروه های فلسطینی بهمنظور بررسی دیگر مسائل مرتبط با آشتی ملی برگزار شود.

لینک کوتاه:

کپی شد