یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی هنیه با رئیس جمهور تونس پیرامون توافق آشتی ملی

دوشنبه 16-اکتبر-2017

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروزدوشنبه جزئیات توافق آشتی ملی را در گفتگوی تلفنی با باجی قائد سبسی رئیس جمهورتونس به اطلاع وی رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه و باجیقائد سبسی در این گفتگوی تلفنی آخرین تحولات فلسطین به ویژه توافق آشتی ملی میانجنبش های فتح و حماس که روز پنجشنبه گذشته تحت نظارت مصر در قاهره به امضا رسید،را بررسی کردند.

هنیه همچنین به الهام گرفتن از تجربه تونس در شراکت و توافقملی اشاره کرد، به گونه ای که ملت تونس نمونه بارزی از شراکت و توافق ملی در منطقهرا به نمایش گذاشتند و اکنون ملت فلسطین نیز وارد مرحله تازه ای از وفاق ملی شده وبه عزم و اراده جدی در تلاش برای تحقق آشتی و وحدت ملی است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور تونس نیز ضمن تبریک امضای توافقآشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس، آن را سرآغاز خیر و برکت برای مساله فلسطیندانست.

باجی قائد سبسی اشاره کرد که ملت تونس تکثرگرایی سیاسی رابرگزیدند و این مساله در کنار توافق آشتی ملی فلسطین می توانند زمینه ساز فراهمشدن وضعیتی بهتر شوند. وی از آمادگی تونس برای ارائه هرگونه کمکی جهت تحقق نهاییآشتی و وحدت ملی فلسطین خبر داد.

لازم به ذکر است که جنبش های فتح و حماس روز پنجشنبه گذشتهپس از 3 روز گفتگو توافق آشتی ملی را به امضا رساندند و بر اساس آن قرار است دولتوفاق ملی تمامی مسئولیت های خود در باریکه غزه را بر عهده گرفته و رسما فعالیت هایخود را آغاز کند و یک ماه دیگر نیز ( 21 نوامبر) گفتمان ملی با حضور تمامی گروههای فلسطینی به منظور بررسی دیگر مسائل مرتبط با آشتی ملی برگزار شود.

این در حالی است که ساکنان نوار غزه پس از امضای توافق آشتیملی بی صبرانه منتظر لغو مجازات های اعمال شده بر این باریکه هستند و امیدوارند باآغاز به کار دولت در غزه، اوضاع سر و سامان یافته و مشکلات موجود از جمله بحرانبرق حل و فصل شود و از رنج و محنت های آنان کاسته شود.

 

لینک کوتاه:

کپی شد