شنبه 21/سپتامبر/2024

اخراج هیات صهیونیستی از نشست های اتحادیه بین المجالس جهانی

چهارشنبه 18-اکتبر-2017

هیات پارلمانی رژیم صهیونیستی مجبور به خروج از نشست های اتحادیه بین المجالسجهانی در شهر سن پطرزبورگ روسیه در جریان تصویب گزارش ویژه اوضاع نمایندگان اسیرفلسطینی در زندان های صهیونیستی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع روس، ‌ اعتراض هیاتصهیونیستی و “نومان شای” رئیس آن به گزارش مذکور نیز با واکنش خشمگسترده و مخالفت شدید تمامی هیات های شرکت کننده در این نشست مواجه شد و آنها هرگونه ادعای دروغین وی به منظور تبلیغ “موکراسی اسرائیلی” در این اجلاس پارلمانی را که هیات های 176کشور جهان در آن حضور داشتند، رد کردند.

در این گزارش که توسط کمیته حقوق بشر پارلمانی کنفرانس مذکور تهیه شده بود، ازرژیم صهیونیستی خواسته شده است که هر چه سریعتر تمامی نمایندگان اسیر فلسطینی رااز زندان های خود آزاد کند. این گزارش همچنین از سیاست بازداشت اداری نمایندگانفلسطینی انتقاد کرده است.

“مرزوق غانم” رئیس پارلمان کویت امروز چهارشنبه با حمله به هیاترژیم صهیونیستی در 137 امین کنفرانس اتحادیه بین المجالس جهانی در شهر سن پطرزبورگروسیه، خواستار اخراج این هیات از سالن برگزاری کنفرانس شد.

غانم خطاب به رئیس هیات پارلمانی صهیونیستی اعلام کرد که «پس از مشاهده واکنشهیات های پارلمانی جهان، اگر ذره ای شرف داری، از سالن برو بیرون». وی همچنین باصدای بلند و به صورت مکرر از عبارت «ای اشغالگر، ای کودک کش» خطاب به هیات مذکوراستفاده کرد.

رئیس پارلمان کویت تصریح کرد که «اقدامات اسرائیل، “تروریسم دولتی”است و مثل “اگر شرم نمی کنی، هر کاری می خواهی انجام بده” درباره اینرژیم صدق می کند.»

به دنبال این اظهارات مرزوق غانم، هیات پارلمانی رژیم صهیونیستی مجبور به ترکنشست های اتحادیه بین المجالس جهانی در جریان رای گیری درباره گزارش ویژه مربوط بهاوضاع نمایندگان اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی شد. 

لینک کوتاه:

کپی شد