یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سنوار: حماس حاضر است خودش شکست بخورد تا وطن پیروز شود

سه‌شنبه 24-اکتبر-2017

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در باریکه غزه تاکید کردکه ملت فلسطین هنوز در مرحله آزادی خواهی ملی قرار دارد و نمی توان در این مرحلهاز سلاح بی نیاز بود و از همین رو، «حماس حاضر است حتی خودش شکست بخورد تا وطنپیروز شود.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یحیی سنوار در جریان دیدار با نمایندگاناصناف و تشکل های فلسطینی که عصر امروز سه شنبه در شهر غزه برگزار شد، خاطر نشانکرد که به هیچ وجه اجازه تداوم شکاف و دو دستگی را نخواهیم داد؛ چرا که تداوم اینوضعیت خطری بزرگ و راهبردی برای پروژه ملی فلسطین است.

وی افزود:« خیلی ها تلاش می کنند ما را شکست خورده جلوه دهند، اما ما به اینمساله توجهی نمی کنیم و حاضریم حتی خودمان شکست بخوریم تا وطن پیروز شود. زمانی کهما گام در مسیر آشتی ملی گذاشتیم، کمترین سطح خواسته های خود را حمایت از پروژهآزادی خواهی و حق بازگشت قرار دادیم و نباید یکی از طرف های شکاف داخلی باشیم.»

سنوار با تاکید بر جدیت حماس در تلاش هایش برای تحقق آشتی ملی، تصریح کرد که«اجازه تداوم شکاف داخلی را نخواهیم داد. دو دستگی پایان خواهد یافت؛ حتی اگر بااقدام یک طرف محقق شود.»

وی افزود:« اگر جنبش فتح هم 20 درصد از جدیت ما در قبال پایان شکاف داخلی راداشته باشد، دو دستگی پایان خواهد یافت و ما در جریان گفتگوهای آشتی ملی که درجریان آنها مسائل سختی را مورد بررسی قرار دادیم، دیدیم که این جنبش جدیت بیشتر ازاین دارد.»

رهبر حماس در باریکه غزه همچنین تلاش های رژیم صهیونیستی برای مانع تراشی درمسیر آشتی ملی را غیرقابل قبول دانست و گفت:« اگر دشمن سعی در به شکست کشاندن آشتیملی را دارد، درسی به آن خواهیم داد تا دیگر در امور داخلی ما دخالت نکند.»

وی با تاکید بر مخالفت خود با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که«به رسمیت شناختن اسرائیل هرگز ممکن نیست و شروط این رژیم غیرقابل قبول است. ماآماده امتیازهی در عرصه ملی و داخلی هستیم.»

یحیی سنوار اعلام کرد که «ما در برابر دشمن عقب نخواهیم نشست و حافظ پروژه حقبازگشت، مقاومت و سلاح آن خواهیم بود. حماس امتیازات زیادی در عرصه ملی به منظورتحقق آشتی ملی داده است.»

وی افزود:« سلاح مقاومت متعلق به حماس یا گردان های قسام نیست، بلکه متعلق بهتک تک کودکان و شهروندان فلسطینی ساکن باریکه غزه است؛ چرا که هدف از سال هایمحاصره جلوگیری از دستیابی ما به قدرت و کوتاه کردن دست ما و نیز تحمیل یک پروژهسیاسی بود.»

سنوار خاطر نشان ساخت که ملت فلسطین ممکن نیست که خود را از سلاح بی نیازبداند و شکی نیست که این سلاح باید زیر چتر حمایتی ملی قرار بگیرد. سلاح ما متعلقبه یک گروه نیست و علیه گروه دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، بلکه هدف از آنتحقق اهداف ملی است.»

وی تاکید کرد که گروه های مقاومت قدرت خود را به قیمت رشادت ها و فداکاری هابه دست آورده اند و قرار نیست کسی در این زمینه کوتاهی کند و ما هیچ مشکلی بااستفاده از آن در راه پروژه ملی نداریم.

رهبر حماس در باریکه غزه در پایان خواستار سرعت بخشی به تشکیل چتر حمایتی و نهادیشد که به تحرکات طرف های فلسطینی نظم دهد و آن همان سازمان آزادی بخش فلسطین وتشکیل شورای ملی جدید است.

وی بار دیگر بر بهبود روابط حماس با مصر تاکید و اعلام کرد که «روابط ما بامصر در بهترین شرایط قرار دارد.»

سنوار همچنین به گسترش روابط منطقه ای و بین المللی حماس اشاره و تاکید کرد کهاین جنبش سعی در حل کامل مشکلات داخلی و خارجی خود را دارد. 

لینک کوتاه:

کپی شد