شنبه 21/سپتامبر/2024

تماس تلفنی عزام احمد با هنیه برای اطلاع از وضعیت توفیق ابونعیم

شنبه 28-اکتبر-2017

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده روابط ملی در این جنبش طی تماس تلفنیبا “اسماعیل هنیه” رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس”در جریان جزئیات حادثه ترور نافرجام “توفیق ابونعیم” از ر هبران حماسقرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزام احمد در گفتگو با رادیو صدای فلسطینتصریح کرد که در جریان این تماس تلفنی با هنیه حادثه ترور ابونعیم را محکوم وتاکید کرده است که این اقدام تلاشی نافرجام برای بر هم زدن معادلات در عرصهفلسطین، ایجاد هرج و مرج و بر هم زدن اوضاع و نیز مانع تراشی در مسیر توافق آشتیملی است.

احمد خاطر نشان کرد که در این تماس ـ که به دستور محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین صورت گرفته بود ـ بر لزوم هشیاری در این مرحله حساس و فرصت وبهانه ندادن به دست بدخواهان برای ضربه زدن به آشتی ملی و جلوگیری از پایان شکافداخلی، خواستار دستیابی به راه حلی برای بحران تصدی مسئولیت اداره حفاظت از محیطزیست شده است.

وی درباره اداره اراضی هم تاکید کرده است که «اوضاع آن متفاوت و مساله؛ چه درزمینه اراضی دولتی و چه در زمینه روند توزیع اراضی طی سال های شکاف داخلی و چه درزمینه اراضی شهروندان و تجاوزات صورت گرفته به آنها، حساس و بسیار پیچیده است وتلاش ها برای حل بحران در این زمینه ادامه دارد.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح بار دیگر بر موعد مشخص شده برای تحویل گرفتن مسئولیتها در نوار غزه توسط دولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان تاکید کرد وگفت اول دسامبر آینده برای این منظور مشخص شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که رویکرد مثبتی نسبت به تصدی مسئولیت ها در غزه توسطدولت رام الله وجود داشته باشد؛ چرا که 60 درصد از مسیر پایان شکاف داخلی مربوط بههمین مساله است.

عزام احمد در موضوع گذرگاه های باریکه غزه هم اظهار داشت که بر اساس اطلاعاتمن شرایط برای تحویل مسئولیت گذرگاه های کرم ابو سالم و بیت حانون به دولت آمادهاست و این دو گذرگاه در روز اول ماه آینده به دولت تحویل داده خواهند شد تا توسطاداره گذرگاه ها مدیریت شوند.

وی درباره گذرگاه رفح هم تاکید کرد که مصر اعلام کرده است هر زمان نیروهایگارد ریاست تشکیلات خودگردان در این گذرگاه مستقر شوند، رفح به صورت طبیعیبازگشایی خواهد شد. 

لینک کوتاه:

کپی شد