جمعه 20/سپتامبر/2024

معاریو: حماس سوپر مارکتی از موشک های چند ملیتی دارد

شنبه 28-اکتبر-2017

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در جریان جنگ سال 2014 این رژیمعلیه نوار غزه، جنبش مقاومت اسلامی “حماس” از موشک های ضدتانک هدایتپذیر با لیزر استفاده می کرد، اما تنها تعداد اندکی از الین موشک ها را در اختیارداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، منابعمذکور مدعی شدند که جنبش حماس در حال حاضر دست کم 1500 فروند از این موشک ها راوارد باریکه غزه کرده است که به آن اجازه می دهد در صورت وقوع جنگ با اسرائیل،مجموعه ای از موشک های ضد تانک هدایت پذیر با لیزر را تولید و برای مقابله با تانکها و نفربرهای زرهی ارتش صهیونیستی استفاده کند.

منابع مذکور اعلام کرده اند که الان می توان در باریکه غزه یگان هایی از گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را دید که نحوه شلیک موشک های ضدتانک را آموزشمی بینند و اسرائیل اطلاعات بسیار کمی درباره جزئیات، برد و قدرت تخریب این موشکها در اختیار دارد.

اما “روعی کیس” خبرنگار مسائل نظامی پایگاه خبری “ینت” وابستهبه روزنامه صهیونیستی “یدیعوت أحرونوت” اعلام کرد که شمار زیادی از افسرانارتش صهیونیستی معتقدند که بزرگترین چالشی که این روزها ایران مطرح می کند، امکانتولید موشک های دقیق و هدایت پذیر از طریق اضافه کردن برخی تجهیزات و اجزای دیگربه موشک های ساده است؛ به طوری که این موشک ها قدرت بیشتری برای اصابت دقیق تر بههدف پیدا می کنند و این مساله تا حد زیادی برای اسرائیل نگران کننده است؛ چرا کهتهران روابط تنگاتنگی با حزب الله دارد و روابط خود با حماس را هم بهبود بخشیدهاست.

خبرنگار یدیعوت با این توضیح به این خبر اشاره می کند که تل آویو این روزهااهتمام زیادی به حوادث جاری در غزه دارد؛ به ویژه که روابط تهران و حماس داغ ترشده است و به احتمال زیاد ایران تلاش خواهد کرد موشک های دقیق تری در غزه تولیدکند. وی مدعی شده است که اخیرا در جریان سفر هیات حماس به تهران، مشاور وزیر خارجهایران اعلام کرده بود که این کشور هر آنچه را که حماس بخواهد در اختیار این جنبشقرار خواهد داد.

از سوی دیگر، “یوسی میلمان” تحلیلگر مسائل امنیتی در روزنامه معاریونیز درباره ذخایر نظامی حماس آورده است که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامیحماس تعداد نامعلومی از موشک های قسام، گراد، کاتیوشا و موشک های فجر 5 ساخت ایرانو حتی موشک های چینی را در اختیار دارد؛ به طوری که می توان گفت این جنبش سوپرمارکتی از موشک های چند ملیتی در اختیار دارد.

به گفته این تحلیلگر صهیونیستی که در صحبت هایش به اطلاعات منابع بلندپایهارتش صهیونیستی استناد کرده است، بخش زیادی از تجهیزات جنگی گردان های قسام ساختداخل است و بقیه از بازار تسلیحاتی سیاه اسرائیل خریداری شده و بخشی دیگر هم ازطریق تونل های مرزی در مرزهای باریکه غزه با مصر و برخی دیگر هم از طریق دریا بهغزه انتقال داده شده اند.

میلمان تاکید کرده است که در صورت دستیابی مقاومت فلسطین در غزه به موشک های”زمین به دریا”، قواعد بازی تغییر خواهد کرد. یک منبع عالی رتبه درفرماندهی منطقه جنوبی ارتش صهیونیستی هم اعلام کرد که حماس تغییرات مهمی در قدرتسامانه های موشکی خود ایجاد کرده است.

وی افزود توان نظامی حماس در باریکه غزه به شکل چشمگیری تغییر کرده و این جنبشدرصدد خودکفایی در تولید جنگ افزارهاست؛ چرا که واردات سلاح به غزه سختی های زیادیدارد. این جنبش همچنین به صورت بی وقفه به حفر تونل در حد فراتر از توقعات ارتشصهیونیستی ادامه می دهد. 

لینک کوتاه:

کپی شد