یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نبیه بری: اسرائیل قصد احداث دیوار در مرزهای لبنان را دارد

چهارشنبه 1-نوامبر-2017

رئیس پارلمان لبنان از تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث دیوار در مرزهای لبنانخبر داد و اعلام کرد که این دیوار از بخش غربی مرزهای این کشور در نقطه مقابل”راس الناقوره” تا نقطه مقابله شهرک “علما الشعب” و در بخششرقی از نقطه مقابل العدیسه تا نقطه مقابل کفرکلا در جنوب این کشور ادامه خواهدداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع لبنانی، “نبیهبری” در جریان دیدار امروز چهارشنبه با تعدادی از نمایندگان، آنها را درجریان محتوای گزارش محرمانه مربوط به این دیوار قرار داد.

وی همچنین حمله شهرک نشینان صهیونیست به منطقه “مشهد الطیر” درمزارع شبعا را که با همکاری ارتش صهیونیستی صورت گرفت، محکوم کرد و خواستار ارائهشکوائیه رسمی به سازمان ملل متحد شد.

بری تاکید کرد که چنین تجاوزات و حملاتی نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت لبنانبه شمار می رود و ایجاب می کند که تحرکی فوری از سوی نهادهای بین المللی برای حلآن صورت گیرد.

وی افزود: با وجود درخواست فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از طرف صهیونیستیبرای عدم احداث هر گونه ساختمانی در مناطق مورد اختلاف، نقش های اسرائیلی نشان میدهد که این نقاط در “الناقوره”، “علما الشعب” و”العدیسه” مشمول منطقه احداث دیوار می شوند و علاوه بر این، ساخت دیوارمذکور مستلزم تخریب اراضی، حفاری و تغییر چهره زمین در اکثر مناطق زراعی است کهلبنانی ها آنها را در اختیار دارند. 

لینک کوتاه:

کپی شد