سه شنبه 24/سپتامبر/2024

13 گروه در تشکیل دولت وحدت ملی در قاهره مشارکت خواهند کرد

پنج‌شنبه 2-نوامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که تمامی گروه هادر نشست آتی قاهره به منظور بررسی پرونده های حل نشده آشتی ملی شرکت خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “زیاد جرگون” در گفتگوی ویژه با”الرساله نت” خاطر نشان کرد که ما اجازه بازگشت دوران سهم خواهی و تقابلهای دوجانبه در رایزنی های طرف های داخلی فلسطین را نخواهیم داد و تمامی گروه هایفلسطینی در تحقق وحدت و تمامی پرونده هایی که همچنان مورد اختلاف هستند و نیاز بهاقدامات اجرایی عملی دارند، مشارکت خواهند داشت.

وی افزود:« در تاریخ 21 نوامبر جاری بیش از 13 گروه فلسطینی در گفتگوهای قاهرهشرکت خواهند کرد و نظرات و دیدگاه های خود را مطرح خواهند کرد تا دیگر دوباره به دورانشکاف و دو دستگی بازنگردیم.»

جرگون اعلام کرد که گروه های فلسطینی در نشست آتی قاهره پرونده های مهمی رابررسی خواهند کرد که اوضاع باریکه غزه و لزوم لغو محاصره غزه و تشکیل دولت وفاقملی و انتخابات داخلی در راس آنها قرار خواهند داشت.

این عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردانفلسطین خواست که هر چه سریعتر رسما دستور لغو تمامی مجازات های اعمال شده علیهباریکه غزه طی 7 ماه آینده را صادر کند؛ چرا که بهانه های اعمال این مجازات ها ازبین رفته است؛ به ویژه که آشتی ملی طی هفته های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است.

گفتنی است که دو جنبش فتح و حماس در جریان توافقنامه آشتی ملی قاهره توافقکردند که زمینه عمل دولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان به تمامیمسئولیت های خود در زمینه اداره امور باریکه غزه؛ همانند کرانه باختری فراهم شود. 

لینک کوتاه:

کپی شد