شنبه 21/سپتامبر/2024

تعجب ابومرزوق از پافشاری تشکیلات خودگردان بر حضور اروپایی ها در رفح

شنبه 4-نوامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که اعتبار توافقنامهسال 2005 درباره گذرگاه های غزه به پایان رسیده است و این مساله در گفتگوهای قاهرهمورد بررسی قرار نگرفت و مصر بخشی از آن نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق امروز شنبه طی اظهاراتی برروی صفحه شخصی خود در شبکه ارتباط جمعی “توئیتر” نسبت به پافشاریتشکیلات خودگردان بر حضور اشغالگران اسرائیلی در گذرگاه رفح از طریق درخواستبازگشت ناظران اروپایی به این گذرگاه ابراز تعجب کرد.

وی افزود گذرگاه رفح باید به صورت ملی اداره شود؛ پس چرا این همه بر حضوراسرائیلی ها در آن از طریق بازگشت اروپایی ها پافشاری می شود.

دولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه گذشته براساس توافقنامه اخیر آشتی ملی در قاهره، رسما کنترل گذرگاه های باریکه غزه را دردست گرفت و حسین شیخ وزیر امور مدنی دولت فلسطین خاطر نشان کرد که این دولت بهتامین مقتضیات بازگشایی گذرگاه رفح بر اساس توافقنامه گذرگاه های امضا شده در سال2005 طی 2 هفته آینده ادامه می دهد.

گفتنی است که “شادی عثمان” سخنگوی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد کهناظران اروپایی آماده استقرار مجدد در گذرگاه رفح در صورت ارائه درخواست از سویطرف های فلسطینی و اسرائیلی هستند. وی افزود که مرجع ما برای بازگشت به این گذرگاهتوافقنامه گذرگاه های امضا شده در سال 2005 است. عثمان همچنین از دیدارهاینمایندگان اتحادیه اروپا با تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در این زمینه خبرداد. 

لینک کوتاه:

کپی شد