جمعه 20/سپتامبر/2024

منبع صهیونیستی: هر لحظه ممکن است شاهد انفجار اوضاع در مرز غزه باشیم

سه‌شنبه 7-نوامبر-2017

اوضاع در نوار مرزی باریکه غزه هر لحظه ممکن است متلهب شدهو جنگی دیگر رخ دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبریعبری زبان “والا”، منابع نظامی صهیونیستی اعلام کردند که یک هفته پس ازانفجار تونل مقاومت در شرق خان یونس که به کشته شدن 12 مبارز فلسطینی از جنبش هایجهاد اسلامی و حماس منجر شد، هنوز واکنشی به این حمله نشان داده نشده و هر لحظهممکن است اوضاع ملتهب شده و جنگی دیگر در این منطقه به وقوع بپیوندد.

این منابع افزودند که پس از کشف تونل جهاد اسلامی، هنوز مشخصنیست که حماس چند تونل دیگر حفر کرده و چند مورد از این تونل ها به داخل اراضیاشغالی امتداد یافته است.

پایگاه خبری “والا” بیان کرد که ارتش رژیمصهیونیستی به شدت نگران حمله تلافی جویانه مقاومت است و اگر جهاد اسلامی بخواهدواکنشی نشان دهد، مسلما اقدام به غافلگیری ارتش خواهد کرد.

این منبع اشاره کرد که گشتی های ارتش رژیم صهیونیستی به طورپیوسته در حال گشت زنی در نواحی مرزی هستند و در آمادگی کامل به سر می برد وتدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه به اجرا گذاشته اند.

والا تصریح کرد که حفر تونل نشان داد که سازمان های دفاعیرژیم صهیونیستی نتوانسته اند یک عامل بازدارنده حقیقی در مقابل گروه های فلسطینیدر نوار غزه ایجاد کرده و مانع از ادامه حفر تونل های زیرزمینی به داخل اراضیاشغالی شوند.

این منبع اظهار داشت که حماس و جهاد اسلامی با وجود اینکهاز تکنولوژی و عملیات مهندسی ارتش که در حال ساخت دیوار در مرز باریکه غزه است،اطلاع دارند، باز در چندصد متری نیروهای ارتش اقدام به حفر تونل می کنند.

منبع مذکور تاکید کرد که به رغم آرامش نسبی حاکم بر مرزهایباریکه غزه، تحولات بسیار سریعی در خاورمیانه در جریان است و تحولات سیاسی اخیر درلبنان نیز دلیل دیگری بر این مدعا است.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی از ماه ها پیشعملیات گسترده ای را برای کشف و شناسایی تونل های مقاومت در مناطق مرزی آغاز کردهو 500 میلیون دلار برای این کار هزینه کرده و هزاران نفر از نیروهای این رژیم درنواحی مرزی مشغول به کار هستند.

از آغاز سال جاری تاکنون 24 مبارز فلسطینی در جریان حفرتونل و آماده سازی خود برای نبرد آتی با دشمن صهیونیستی به شهادت رسیده و شماردیگری نیز زخمی شده اند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد