شنبه 21/سپتامبر/2024

در دیدار عباس با پادشاه عربستان چه گذشت؟

چهارشنبه 8-نوامبر-2017

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز سهشنبه با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عباس و سلماندر مورد تحولات آرمان فلسطین و آشتی ملی گفت و گو کردند.
.به گزارش خبرگزاری فلسطین “وفا”، عباسدر این دیدار پادشاه عربستان را در جریان آخرین تحولات مربوط آرمان فلسطین، تلاشهای آمریکا در زمینه احیای روند سازش، تحولات آشتی ملی و ترمیم شکاف داخلی فلسطین قرارداد.
ملک سلمان در این دیدار بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مساله فلسطین در تمامی محافل بین المللی تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.
عباس شامگاه روز دوشنبه گذشته به صورت ناگهانی واردریاض شد، این اقدام در چارچوب یک سفر غیر علنی صورت گرفت که این امر پرسش هایی رادر مورد علل همزمانی این سفر با استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان و انتشار اخبارمربوط به حبس خانگی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و بازداشت گسترده امرا ووزرا و مقامات ارشد سعودی به اتهام فساد مالی در اذهان پدید آورده است.
در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص دیروز نوشت که احضار فوری عباس به ریاض به منظور بررسی راه های پیاده سازی طرح مشترکی صورت گرفت که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و کوشنر داماد ترامپ آن را طراحی کردند، این اقدام در جریان سفر محرمانه اخیر کوشنر به ریاض صورت گرفت.
این منبع مدعی شد: کوشنر و بن سلمان در مورد اتخاذتدابیری در جهت کاهش آنچه که از آن به عنوان “نفوذ ایران در فلسطین” تعبیر می شود، به توافق رسیدند.
در این روزنامه می خوانیم که بن سلمان و عباس درمورد ساز و کارهای کاهش تاثیر ایران در عرصه فلسطین بحث و گفت و گو کردند.
در این دیدار از طرف فلسطین ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات رامالله،حسن الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، سرلشگر ماجد فرج رئیس سرویس های اطلاعاتاین تشکیلات، مجدی خالدی مشاور عباس در امور دیپلماتیک و باسم آغا سفیر فلسطین درعربستان و از طرف عربستان فیصل بن بندر بنعبدالعزیز امیر منطقه ریاض، دکتر منصور بن متعب بن عبدالعزیز مشاور پادشاهعربستان، امیر عبدالعزیز بن سعود وزیر کشور عربستان و عادل بن احمد الجبیر وزیرخارجه عربستان حضور داشتند.













لینک کوتاه:

کپی شد