یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هاآرتص: عربستان می خواهد اسرائیل را به سمت جنگ در لبنان بکشاند

جمعه 10-نوامبر-2017

تحلیلگر امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اظهار داشت کهعربستان سعودی تلاش می کند تا لبنان را به جای سوریه به میدان جنگ با ایران تبدیلکند و اسرائیل را هم به سمت این جنگ بکشاند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “آموس هرئیل”تحلیلگر نظامی صهیونیستی در مقابله ای در روزنامه هاآرتص اظهار داشت که عربستاناواخر هفته گذشته تصمیمات و تدابیر شدیدی در داخل و خارج این کشور به اجرا گذاشتهاست که می تواند موجب درگیری این کشور با ایران بر سر نفوذ در منطقه شود.

هرئیل تصریح کرد که تدابیر اتخاذ شده بیانگر اوج تنش درکشورهای همسایه است که می توان برآوردهای مختلفی از تحرکات آتی عربستان سعودیارائه داد

وی در همین راستا به برخی تحولات از جمله استعفای سعد حریرینخست وزیر لبنان در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت این استعفا بیشتر شبیه این استکه از سوی عربستان بر حریری به خاطر شیوه تعامل او با حزب الله تحمیل شده باشد.

آموس هرئیل همچنین به موج بازداشت شاهزادگان سعودی و انهدامهواپیمای حامل بن مقرن قبل از فرار از این کشور اشاره کرد.

از جمله تحولات دیگری که هرئیل در مورد آن بحث کره، حمایتدونالد ترامپ از تدابیر اتخاذ شده از سوی ولی عهد عربستان سعودی و سفر جارد کوشنرداماد و مشاور ترامپ به این کشور است.

وی افزود که برآوردهای رسمی صهیونیستی که اخیرا منتشر شده،کاملا با برآوردهای رسمی عربستان سعودی از رخدادهای جاری که ایران را مسئول بحراندر لبنان می داند، مطابقت دارد و این مسأله با سفر ناگهانی محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان فلسطین به ریاض پس از سفر به مصر همزمان شده است.

این تحلیلگر نظامی صهیونیست اظهار داشت که تحلیلگران وکارشناسان معتقدند که هدف از اقدامات انجام شده تقویت جایگاه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی قبل از به تخت نشستن وی به جای پدر 82 ساله اش است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد