یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هشدار بلومبرگ در مورد جنگ احتمالی اسرائیل و عربستان علیه حزب الله

یکشنبه 12-نوامبر-2017

تنش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی هر روز بالا می گیرد واکنون که داعش در عراق و سوریه تضعیف شده و در حال نابودی است، بار دیگر به دورهنزاع های قدیمی بازمیگردیم  و احتمال وقوعجنگ میان اسرائیل و عربستان سعودی با حزب الله زیاد است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاری آمریکاییبلومبرگ ضمن اشاره به این مطلب، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی و حزب الله خود رابرای نبرد آینده آماده می کنند.

این خبرگزاری اشاره کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی تهدید بهبمباران لبنان و بازگشت این کشور به دوره حجر در صورت وقوع جنگی جدید کرده اند.مسئولان صهیونیستی معتقدند که حزب الله هزاران موشک در اختیار دارد و انبار سلاحاین حزب ده ها برابر سال 2006 است که با اسرائیل وارد جنگ شد.

منبع مذکور افزود که شواهد زیادی وجود دارد که بر وجودتفاهم میان اسرائیل و عربستان سعودی دلالت دارد؛ مسأله ای که آمریکا همواره بهدنبال آن بوده و طرفین را به سمت آن تشویق می کند.

بلومبرگ تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دشمنیمشترک به نام ایران مقابل خود می بینند و هر دو طرف به دنبال اتخاذ تدابیر واقداماتی علیه حزب الله هستند که تهران از آن حمایت می کند.

این خبرگزاری آمریکایی آورده است که رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی هر روز اقدامات شدیدتری را در پیش می گیرند که می تواند موجب تشدیدتنش و درگیری های منطقه ای شود که شوک بزرگی به بازارهای نفتی وارد خواهد کرد.بلومبرگ افزود که دو طرف محورهای اصلی استراتژی جدید آمریکا در خاورمیانه را تشکیلمی دهند.

این منبع اظهار داشت که تلاش برای جلوگیری از نفوذ بیشترایران در منطقه موجب شده تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد جوان عربستان سعودی که در اندیشهنشستن بر تخت پادشاهی است، دست به دست هم داده و بر علیه ایران متحد شوند.

بلومبرگ تاکید کرد که هر 3 طرف مذکور از پیروزی ایران درسوریه و نفوذ این کشور در منطقه وحشت دارند و به دنبال میدانی دیگر می گردند تا باایران رویارو شوند و میدانی هم که در نظر دارند لبنان است که حزب الله همپیمان ومورد حمایت ایران در این کشور حضور دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد