شنبه 21/سپتامبر/2024

حیه خواستار لغو مجازات های باریکه غزه شد

یکشنبه 12-نوامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بر لزوم فعالیت بر اساساصل مشارکت سیاسی میان تمامی گروه های فلسطینی در کرانه باختری و باریکه غزه تاکیدکرد و گفت همه شهروندان فلسطینی باید این مساله را احساس کنند و دولت وفاق ملیباید مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه را لغو کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه در جریان امروز یکشنبه در همایشیتحت عنوان “حماس و دانشجویان” که با مشارکت “اسماعیل هنیه”رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دانشجویان دانشگاه های باریکه غزه برگزار شد، تمامیجوانان و فلسطینیان را به حمایت از آشتی ملی فرا خواند و گفت:«مواظب باشید که کسیاز آشتی ملی شانه خالی نکند. آشتی ملی قطاری است که نیازمند مراقبت است و شما بایدبا حمایت از آن، این روند را تقویت کنید.»

وی با اشاره به لزوم برگزاری جشن بزرگ سالروز تاسیس حماس در کرانه باختری،پرونده امنیتی را خط قرمز اعلام کرد و گفت:«این مساله یک پروژه ملی است و باعث حفظامنیت شهروندان و اعتلای پروژه ملی آزادی بخشی می شود و پروژه ای نیست که هدف ازآن حمایت از اشغالگران صهیونیست از طریق همکاری امنیتی باشد.»

حیه تاکید کرد که گروه های امضا کننده توافق آشتی ملی در سال 2011 همکاریامنیتی را یک جنایت و خیانت بزرگ توصیف کردند که باید به موجب قانون اساسی فلسطین،عاملان آن محاکمه شوند.

وی بار دیگر بر موضع حماس در مخالفت با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکیدکرد و گفت:«حماس چه به عضویت سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” درآید و چهعضو آن نشود، اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.»

این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنان خود از دولت وفاق ملی خواست که مجازاتهای اعمال شده علیه نوار غزه از ماه آوریل گذشته را لغو کند. این مجازات ها در بخشهای برق، دارو، اعزام بیماران به خارج، کاهش حقوق و بازنشستگی غیرقانونی برخی ازکارمندان اعمال شده اند.

وی افزود:« اگر ابو مازن (محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) عجلهندارد، ما عجله داریم و ملت حق دارد. هر کس که عضو این ملت باشد به دنبال راهیبرای برطرف کردن ظلم و ستم علیه آن می گردد و ما فکر نمی کنیم که ابو مازن ودیگران خواستار تداوم اوضاع کنونی غزه باشند؛ چرا که این منطقه مهد پروژه ملی بودهاست و نباید بدین شکل مجازات شود.»

خلیل حیه درباره واکنش مقاومت به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی که آخرین مورداز آنها بمباران تونل مقاومتی متعلق به گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاداسلامی فلسطین در نزدیکی خان یونس بود، اظهار داشت که مقاومت دست به اقداماتاضطراری و بی هدف و به دور از رفتار مبتنی بر نگرش و رویکرد خود نمی زند و برخوردحماس در ماجرای ترور “مازن فقها” از فرماندهان قسام نمونه ای از اینرفتار بود.

وی افزود:« ما قبل از اینکه به حادثه مذکور واکنش نظامی نشان دهیم، واکنشامنیتی نشان دادیم و حق خود و جنبش جهاد برای واکنش به حادثه بمباران تونل مقاومتیرا محفوظ می دانیم و رژیم صهیونیستی هنوز تاوان این کارش را پرداخت نکرده است وهدف اساسی ما پایان اشغالگری است.»

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس درباره پرونده 4 فلسطینی بازداشت شده در مصرنیز اعلام کرد که «ما در برابر رفتار برادران مان در مصر صبر می کنیم. این چهارفلسطینی امانتی نزد دولت، ملت و مقامات مصری هستند و ما از تکرار درخواست هایماناز مقامات مصری برای بازگرداندن این افراد به آغوش ملت فلسطین خسته نمی شویم.»

وی افزود:« ما در تمامی سفرهای قبلی مان به مصر این مساله را مطرح کرده ایم ونهاد امنیتی که ما با آن در ارتباط هستیم، اعلام کرده است که اطلاعاتی در این زمینهندارد» اما امیدواریم که به زودی اطلاعاتی در این زمینه ارائه شود و ما از اینخواسته خود کوتاه نمی آییم. 

لینک کوتاه:

کپی شد