شنبه 21/سپتامبر/2024

زهار: دولت و تشکیلات رام الله سعی در به شکست کشاندن آشتی ملی را دارند

سه‌شنبه 14-نوامبر-2017

یک رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز دوشنبه تاکید کردکه تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت آن با هدف به شکست کشاندن آشتی ملی شروطی را برسر راه آن وضع می کند تا به مسئولیت های خود عمل نکند و از عمل به توافق آشتی ملیمصر شانه خالی کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود زهار امروز دوشنبه بر لزوم وضع ساز وکار لازم برای اجرای توافقات صورت گرفته میان گروه های فلسطینی در سال 2011 که ازجمله آنها تاکید بر دکترین امنیتی مبتنی بر «دشمن بودن اسرائیل» است، تاکید کرد.

زهار در گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد که هیچ کس نمی تواند به سلاح مقاومت نزدیکشده و یا آنرا خلع سلاح کند. وی همچنین با اشاره به سخنان “حازم عطاالله” فرمانده پلیس کرانه باختری که تهدید به خلع سلاح گردان های شهیدعزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” کرده بود، تاکیدنمود که «حازم عطا الله نمی تواند سلاح مقاومت را از دست آن بگیرد و مقاومت سلاحخود را تغییر نخواهد داد و امنیت غزه در سایه حمایت مقاومت تامین شده است.»

وی افزود حماس گذرگاه ها را به طور کامل به دولت وفاق ملی تحویل داد و آشتیملی نباید به شکست کشیده شود.

زهار ضمن درخواست از کشورهای عربی و به ویژه مصر برای اعمال فشار به منظوراجرای توافقات صورت گرفته در قاهره، تصریح کرد که موضع حماس در قبال آشتی ملی موضعواحدی است و تمام خواسته های خود در این زمینه را مطرح کرده است. 

لینک کوتاه:

کپی شد