یکشنبه 22/سپتامبر/2024

فتح تنها درپی گفتگو بر سر مسأله تحویل کامل نوار غزه به دولت است

سه‌شنبه 21-نوامبر-2017

یکی از رهبران حماس و عضو هیأت این جنبش در گفتگوهای قاهرهتاکید کرد که جنبش فتح می خواهد در این گفتگوها تنها موضوع تحویل کامل نوار غزه بهدولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و دیگر پرونده ها مطرح نشود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صلاح بردویل امروز سهشنبه در اظهاراتی عنوان کرد که شب گذشته هیأت حماس و دیگر گروه های فلسطینیدیدارهایی با سازمان اطلاعات مصر به منظور گفتگو در مورد جدول برنامه های گفتگوهایآشتی ملی در قاهره داشتند.

بردویل افزود که هیأت جنبش فتح می خواهد تنها در مورد مسألهتحویل کامل نوار غزه به دولت وفاق ملی گفتگو شود و اشاره ای به دیگر مسائل وپرونده ها نشود و آن ها تحویل کامل نوار غزه را امری مهم و شرطی اساسی برای گفتگودر مورد دیگر پرونده ها می دانند.

وی تاکید کرد که در مقابل گروه های فلسطینی معتقدند کهتحویل کامل نوار غزه به دولت امری است که به دیدار جنبش های فتح و حماس در1/12/2017 مربوط می شود و هیچ ارتباطی میان این پرونده با پرونده های بزرگ همچونسازمان آزادی بخش و انتخابات وجود ندارد.

این رهبر حماس اظهار داشت که تمامی گروه های فلسطینی اصراردارند که مسائل و موضوعاتی که به خاطر آن در قاهره گردهم آمده اند، مورد بحث وگفتگو قرار گیرد که این مسائل عبارتند از توافق سال 2011 و پرونده های پنجگانهمتعلق به آن. وی تاکید کرد که به هیچ وجه نباید با مطرح کردن مسائلی که ارتباطی بهگفتگوهای آشتی ملی در قاهره ندارد، وقت را تلف کرد.

لازم به ذکر است که دور جدید گفتگوهای آشتی ملی از صبحامروز سه شنبه در قاهره آغاز شده و به مدت 3 روز ادامه می یابد. نمایندگانی از 13گروه فلسطینی در این دور از گفتگوهای شرکت دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد