جمعه 20/سپتامبر/2024

بازجویی از جارد کوشنر پیرامون تماس با مسئولان صهیونیستی

چهارشنبه 22-نوامبر-2017

رابرت مولر مشاور ویژه آمریکا جارد کوشنر داماد دونالدترامپ و از مشاوران ارشد کاخ سفید را به خاطر تماس ها با مسئولان رژیم صهیونیستیمورد تحقیق و بازجویی قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه”وال استریت ژورنال”،  مولر درحال بررسی اظهارات کوشنر در دیدار با مسئولان خارجی بنابر درخواست رژیم صهیونیستیبه منظور به شکست کشاندن رأی گیری شورای امنیت در مورد شهرک سازی در کرانه باختریدر دسامبر سال 2016 است.

مولر در حال تحقیقات در مورد کمک کوشنر به رژیم صهیونیستیبرای به شکست کشاندن رأی گیری در مورد شهر سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطیناست.

رژیم صهیونیستی دسامبر گذشته تلاش های گسترده ای را برایلغو قطعنامه ضد شهرک سازی شورای امنیت انجام داد که در نهایت بی نتیجه بود. دولتباراک اوباما نیز از بکارگیری حق وتو در این زمینه خودداری کرد و در نهایت قطعنامهمذکور تصویب شد.

مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی تماس هایی با کوشنر و استیونبانون معاونان ارشد ترامپ و دیگر مسئولان آمریکایی برقرار کردند تا در جریان موضعرئیس جمهور جدید آمریکا در این زمینه قرار گیرند.

در آن زمان، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که بنیامیننتانیاهو که در سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز فعالیت می کند، شخصا از مسئولانآمریکایی برای لغو قطعنامه مذکور درخواست کمک کرد. ترامپ نیز این قطعنامه را محکومو در شیوه فعالیت و عملکرد سازمان ملل ابراز شک و تردید کرد و وعده داد که پس ازانتخاب به عنوان رئیس جمهور این وضعیت تغییر کند.

مایکل فلین نیز که مدتی مشاور امنیت ملی آمریکا بود، بهدرخواست رژیم صهیونیستی تلاش های زیادی برای لغو قطعنامه مذکور کرد و از سفرایکشورهای عضو شورای امنیت خواست موضع خو را تغییر دهند اما هیچ فایده ای نداشت.

 

لینک کوتاه:

کپی شد