یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گروه های فلسطینی اوایل ماه آینده مجددا در قاهره دیدار می کنند

جمعه 24-نوامبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دوربعدی گفتگوهای آشتی ملی در قاهره اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد و تا آن زمانامیدواریم که دولت وفاق ملی اداره کامل نوار غزه را بر عهده گرفته و بدون هیچ مانعو مشکلی فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام بدران امروز جمعهدر گفتگو با روزنامه “القدس” اظهار داشت که حماس در این دور از گفتگوهادر قاهره پیشنهاد داد کمیته ای متشکل از تمامی گروه های فلسطینی به منظور پیگیریروند تحویل کامل نوار غزه به دولت و آغاز به کار آن تشکیل شود و مصر هم قرار استهفته آینده هیأت هایی را برای نظارت بر روند واگذاری کامل نوار غزه به دولت وفاقملی به این باریکه بفرستد.

بدران ضمن اشاره به موافقت جنبش متبوعش با درخواست گروه هایفلسطینی مبنی بر برگزاری نشست های دوره ای جهت پیگیری روند اجرای توافق آشتی ملی،تصریح کرد که گروه های فلسطینی توافق کردند که فوریه آینده نشستی دیگر با مشارکتتمامی گروه ها در قاهره برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد که گروه های فلسطینی با توجه به خطرات وچالش های پیش روی مسأله فلسطین، اوضاع منطقه و بازتاب های آن بر مسأله فلسطین،باید به طور شبانه روزی در تلاش برای تحقق آشتی و وحدت ملی باشند.

حسام بدران عنوان کرد که جنبش متبوعش بر ادامه نشست و گفتگوهابا تمامی گروه های فلسطینی به طور دائم در قدس، کرانه باختری و نوار غزه و حتیفلسطینیان خارج تاکید دارد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد