یکشنبه 22/سپتامبر/2024

جان کری: اسرائیل به دنبال صلح با فلسطینیان نیست

شنبه 25-نوامبر-2017

وزیر امور خارجه سابق آمریکا تاکید کرد که دولت رژیمصهیونیستی تصمیمی جدی برای دست یابی به صلح با فلسطینیان ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جان کری در اظهارات سالگذشته خود که شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا فایل صوتی آن را منتشر کردهاست، پایبندی فلسطینیان به راه حل های مسالمت آمیز پس از چندین دهه مبارزه راستوده است.

کری این اظهارات را سال گذشته در کنفرانسی سیاسی در دبی باحضور شماری از شخصیت های سیاسی با نفوذ در خاورمیانه بیان کرده است.

جان کری افزود که فلسطینیان پس از شعله ور شدن انتفاضه درسال 2005 هر کاری کردند تا اوضاع ملتهت نشود و به هیچ وجه دست به خشونت در کرانهباختری نزدند.

وی تصریح کرد: این مسأله از دید عموم اسرائیلی ها مخفیماند، زیرا مورد بحث و گفتگو قرار نگرفت، چرا؟ بخاطر اینکه اکثریت اعضای دولتاسرائیل در تل آویو مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند.

مجله نیوزویک تاکید کرد که مشخص نیست کری می دانسته سخنانشضبط می شود یا نه اما با این حال، این اظهارات با مواضع سابق وی در خصوص نزاعفلسطینی صهیونیستی همسو بوده است.

گفتنی است که جان کری دسامبر سال گذشته زمانی که وزیر امورخارجه آمریکا بود، رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد کهاین رژیم جدیتی در مذاکرات سازش با فلسطینیان ندارد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد