جمعه 20/سپتامبر/2024

تلاش برای آرام سازی اوضاع و جلوگیری از وقوع جنگ در غزه

جمعه 1-دسامبر-2017

افسران عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی پیامی را برای رهبرانحماس در نوار غزه ارسال کرده و از عدم تمایل این رژیم برای تشدید تنش و وقوع جنگدر این منطقه خبر داده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه هایصهیونیستی، این پیام در حالی به رهبران حماس ابلاغ می شود که جنگنده ها و تانک هایارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته بارها پایگاه های مقاومت در نوار غزه را هدف قراردادند که طی آن 3 شهروند فلسطینی هم زخمی شدند.

در همین حال، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کردکه این پیام به دست طرف های ذی ربط در نوار غزه رسیده است. البته منبع مذکور نامیاز واسطه هایی که این پیام را به رهبران حماس ابلاغ کرده اند، نبرده است.

افسران ارتش رژیم صهیونیستی از جمله فرمانده جبهه جنوبیارتش گفته اند که به رغم ابلاغ این پیام به رهبران حماس، ارتش همچنان در حال آمادهباش کامل باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند که سازمان اطلاعاتمصر تماس هایی با جنبش جهاد اسلامی به منظور آرام سازی اوضاع و جلوگیری از تشدیدتنش و درگیری ها برقرار کرده است.

این منابع افزودند که یک مسئول امنیتی بلندپایه مصری بازیاد نخاله معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به منظور آرام سازی اوضاع تلفنی گفتگوکرده است.

همچنین یک هیئت امنیتی که اکنون در نوار غزه حضور دارد، بارهبران جهاد اسلامی دیدار و در این زمینه گفتگو کرده است.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی روز گذشته 4 پایگاهگروهان های قدس و گردان های قسام شاخه های نظامی جهاد اسلامی و حماس در نوار غزهرا هدف حمله قرار داد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی 25گلوله خمپاره به اراضی اشغالی شلیک کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد