شنبه 21/سپتامبر/2024

ترامپ درصدد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است

جمعه 1-دسامبر-2017

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صدد به رسمیت شناختن قدسبه عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاریرویترز، شماری از مسئولان آمریکایی تاکید کردند که دونالد ترامپ می خواهد قدس رابه عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد. آن ها پیش بینی کردند که ترامپانتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را دوباره به آینده موکول کند.

مسئولان آمریکایی اظهار داشتند که ترامپ بر خلاف رؤسایجمهوری پیشین آمریکا، قصد دارد طرحی را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخترژیم صهیونیستی ارائه دهد. این در حالی است که رؤسای جمهور پیشین معمولا بر حل اینمسئله از طریق مذاکرات سازش تاکید داشتند.

پس از ماه ها گفتگو و رایزنی در کاخ سفید، پیش بینی می شودترامپ هفته آینده بیانیه ای برای ایجاد توازن میان خواسته های سیاسی داخلی وفشارهای مربوط به وضعیت قدس به عنوان قلب منازعه فلسطینی صهیونیستی صادر کند.

مسئولان آمریکایی پیش بینی کردند که ترامپ نیز همانند رؤسایجمهور قبل از خود انتقال سفارت آمریکا به قدس را مجددا 6 ماه دیگر به تعویقبیندازد.

یک مسئول آمریکایی نیز عنوان کرد که از جمله طرح های مد نظرترامپ، ارائه طرحی بلند مدت در مورد مسئله انتقال سفارت آمریکا به قدس است تا قصدو نیت خود برای اجرای این مسئله را شفاف سازی کند.

در همین حال، هثر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکاروز گذشته تاکید کرد که دونالد ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود را برای انتقال سفارت آمریکااز تل آویو به قدس اتخاذ نکرده است.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد