شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، آتش به پا خواهد کرد

یکشنبه 3-دسامبر-2017

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد کهبه رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا در صورتی کهعملی شود، موجب تحریک امت اسلامی و عربی شده و همچون جرقه های آتش بزرگی خواهد بودکه دامنگیر دشمن صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق در توئیتی خاطرنشان کرد که حرف و حدیث ها در مورد نزدیک بودن به رسمیت شناختن قدس به پایتختیرژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ، سیلی محکمی به تمامی کسانی است که دل بهمذاکرات سازش با دشمن تحت نظارت امریکا خوش کرده بودند، حال آنکه این کشور نه تنهاهرگز در قبال مسئله فلسطین عدالت را رعایت نکرده است، بلکه همواره علنا جانبداردولت های تندرو رژیم صهیونیستی بوده است.

رشق افزود که این اقدام آمریکایی اگر هم عملی شود، هیچ حقیبرای رژیم اشغالگر صهیونیستی ایجاد نمی کند و نمی تواند تغییری در وضعیت قدس وحقایق تاریخی موجود در این شهر به وجود بیاورد، بلکه قدس تا ابد اسلامی و عربیباقی خواهد ماند و ملت فلسطین و امت اسلام تا آزاد سازی کامل این شهر از آن دفاعمی کنند.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدس پرس روز جمعه به نقلاز مسئولان آمریکایی اعلام کرد که دونالد ترامپ درنظر دارد روز چهارشنبه آینده درسخنانی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که احتمالا ترامپ این بار همانتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را به وقت دیگری موکول کند اما به جای آن،این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

لینک کوتاه:

کپی شد