دوشنبه 28/اکتبر/2024

گروه های فلسطینی خواستار عمل دولت وفاق ملی به مسئولیت های خود شدند

یکشنبه 3-دسامبر-2017

گروه های فلسطینی امروز یکشنبه خواستار عمل دولت وفاق ملی فلسطین به مسئولیتهای خود در نوار غزه و لغو مجازات های اعمال شده از ماه آوریل گذشته علیه اینمنطقه شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه های فلسطینی در جریان راهپیمایی که بهدرخواست کمیته گروه های ملی و اسلامی در غزه و به منظور حمایت از تلاش های صورتگرفته در راستای آشتی ملی فلسطین برگزار شد، بر لزوم لغو مجازات های اعمال شدهعلیه غزه تاکید کردند. این راهپیمایی از میدان سرایا آغاز شد و تا بوستان بناهاییادبود سرباز گمنام در شهر غزه ادامه یافت.

صالح ناصر عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در جریان اینراهپیمایی تصریح کرد که ما امروز در حمایت از آشتی ملی به خیابان ها آمده ایم و میخواهیم از دو جنبش فتح و حماس دعوت کنیم که به توافقات صورت گرفته در قاهره پایبندباشند.

وی که به نمایندگی از گروه های فلسطینی شرکت کننده در این راهپیمایی سخن میگفت، اعلام کرد که ما از تلاش ها برای تحقق آشتی و وحدت ملی با مشارکت تمامی طرفهای فلسطینی حمایت می کنیم.

ناصر همچنین از دولت فلسطین خواست که مجازات های اتخاذ شده علیه باریکه غزه ازماه آوریل گذشته را لغو کند و به تمامی مسئولیت هایش در نوار غزه عمل کند.

این گروه ها بر لزوم تحقق وحدت ملی و اجرای توافق آشتی در فلسطین تاکید کردندو تضمین برخورداری از حقوق را، حق همه کارمندان دانستند.

گفتنی است که دو هیات به نمایندگی از جنبش های فتح و حماس عصر روز جمعه واردقاهره پایتخت مصر شدند تا مراحل تحقق آشتی ملی را تکمیل کنند. جنبش حماس قبلا ازدولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان خواسته بود که به وظایف و مسئولیتهای خود در نوار غزه و در راس آنها لغو محاصره این منطقه عمل کند و در غیر اینصورت، استعفای خود را اعلام نماید و دولت نجات ملی تشکیل دهد. 

لینک کوتاه:

کپی شد