یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفت و گوی هنیه با اردوغان پیرامون پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس

دوشنبه 4-دسامبر-2017

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامیحماس همچنان به تماس ها و گفت و گوهای تلفنی خود با رهبران و مقامات منطقه دربارهپیامدهای تصمیم دولت آمریکا برای اعلام قدس به عنوان سفارت رژیم صهیونیستی و انتقالسفارت آمریکا از تل آویو به قدس ادامه می دهد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر هنیه با صدور بیانیه ایکه نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، اعلام کرد: هنیه صبح امروز دوشنبه با رجبطیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی صحبت کرد و درباره خطرات تصمیم آمریکا برایانتقال سفارت  این کشور از تل آویو به قدسهشدار داد. 

وی ضمن تاکید بر لزوم نشست سران کشورهای عربی و اسلامی برای بررسی این تصمیم، گفت که مساله قدس عامل اجماع امت است؛ اینمساله در کانون توجهات امت؛ به ویژه اردغان قرار دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماساظهار داشت که تصمیم آمریکا از دو منظر خطرناک است، زیرا از یک جهت موجب سلطهاسرائیل بر قدس و زمینه سازی یهودی سازی این شهر می شود، از سوی دیگر این امر بخشی از توطئهشوم “توافق قرن” در جهت حذف آرمان فلسطین به شمار می رود. 

از سوی دیگر، اردوغانضمن ابراز اهتمام ویژه به مساله قدس و تمایل شدیدش به نقش آفرینی و تحرکات گسترده درراستای رهایی این شهر از چنگال اشغالگران صهیونیست، گفت که از سران کشورهای عربی و اسلامی براینشست جهت بررسی عواقب ناگوار این تصمی دعوت به عمل خواهد آورد.

وی افزود : با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جهتتشویق وی به لغو این تصمیم گفت و گوهایی را انجام خواهد داد. 

لینک کوتاه:

کپی شد