یکشنبه 27/اکتبر/2024

مخالفت رئیس جمهور فرانسه با تصمیم ترامپ درباره قدس

یکشنبه 10-دسامبر-2017

رئیس جمهور فرانسه بر مخالفت کشورش با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکامبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرد و خواستاربازگشت طرفین فلسطینی و صهیونیستی بر سر میز مذاکرات مستقیم شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فرانسه، “امانوئل ماکرون”رئیس جمهور فرانسه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که حل منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی باید بر اساسمذاکرات سازش و دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور صورت گیرد.

نتانیاهو هم مدعی شد که «بسیاری از کشورهای عربی می دانند که اسرائیل همپیمانراهبردی آنها در منطقه است.»

وی مدعی شد که «وقتی فلسطینیان این واقعیت را درک کنند که قدس پایتخت اسرائیلاست، صلح محقق خواهد شد.»

رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه از نتانیاهو در کاخ الیزه استقبال و با ویدیدار کرد. این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز شنبه از کشورهایاروپایی که با تصمیم اخیر آمریکا مخالفت کرده بودند، انتقاد کرده بود. فرانسه ازجمله کشورهای اروپایی مخالف تصمیم ترامپ در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوانپایتخت رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است که شهر پاریس ـ پایتخت فرانسه ـ دیروز شنبه شاهد تظاهرات و اعتراضگسترده به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه بود. تظاهراتکنندگان با در دست گرفتن پرچم های فلسطین و سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی،مخالفت خود با تصمیم آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیمصهیونیستی را اعلام کردند. تظاهرات کنندگان همچنین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی ودونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شدند و تصاویر ترامپ و نتانیاهو را که بر روی آنهانوشته شده بود “ترامپ و نتانیاهو پایه گذار جنگ هستند” در دست گرفتهبودند. 

لینک کوتاه:

کپی شد