شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس: قدس پایتخت فلسطین بوده و تا ابد خواهد بود

چهارشنبه 13-دسامبر-2017

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروزچهارشنبه در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول تاکید کرد: انگلیس برایاعطای سرزمین فلسطین به صهیونیسم پیشقدم شد و آمریکا نیز امروز در اقدامی دیگرهمسو با آن چنین تصمیم اتخاذ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی اضافهکرد: ترامپ قدس را به عنوان هدیه ای به اسرائیلی ها داد، انگار که قدس شهریآمریکایی است، واشنگتن از واکنش کشورها به تصمیم ترامپ غافلگیر شد؛ به ویژهکشورهایی که معمولا در کنار آن ایستاده بودند.

وی یادآور شد: انگلیس موضعی مغایر با وعدهبالفور اتخاذ کرد، اما این مساله موجب نخواهد شد که این کشور از عذرخواهی از ملتفلسطین و ارائه غرامت به آن و به رسمیت شناختن کشور فلسطین معاف باشد.

وی تصریح کرد: صراحتا اعلام می کنیم که قدسپایتخت فلسطین بوده و تا ابد خواهد بود، قدس نگین فلسطین و سرزمین اسرا و معراجاست، ملت فلسطین و تمامی جهانیان چشم انتظار اتخاذ تصمیمات مهم در این اجلاسهستند.

وی اظهار داشت : از اردوغان به خاطر دعوت بهبرگزاری این اجلاس تقدیر و تشکر می کنیم، همان گونه که خواستار آزادی فلسطینهستیم، خواستار آزادی دیگر اراضی اشغالی عربی نیز هستیم.

رئیس تشکیلات رام الله گفت: قطعنامه های شورایامنیت مانع از انتقال سفارت خانه های کشورها به قدس می شود.

عباس یادآور: مخالفت قاطع خود را با تصمیمات واقدامات یکجانبه و نامشروع آمریکا اعلام می کنیم، آمریکا با این تصمیم معامله قرنرا به سیلی وضربه قرن به فلسطینیان تبدل کرد.

وی همچنین گفت: آمریکا حامی و جانبدار رژیمصهیونیستی است و از امروز به بعد نمی پذیریم که نقشی در روند صلح داشته باشد،تازمان شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین خبری از صلح و امنیت در منطقه نخواهد بود.

عباس اظهار داشت: تصمیمات کنگره آمریکا کهسازمان آزادی بخش فلسطین را تروریست می داند به شدت محکوم می کنیم. توافقنامه هایزیادی با ده ها کشور در مورد مبارزه با تروریسم به امضا رسانده ایم، اما با اینحال کنگره آمریکا ما را تروریست می خواند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: ازتمامی کشورها می خواهیم در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تا زمانی که قوانین بینالمللی را نقض می کند، بازنگری کنند.

عباس گفت: باید بر مراجعه به شورای امنیت اصرارداشته باشیم و هر بار که آمریکا از حق وتو استفاده کرد، دوباره به این سازمانمراجعه کنیم.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی سرزمین ما رااشغال کرده ، ملت ما را آواره و 400 شهر و روستا را به کلی نابود کرده است، رژیمصهیونیستی قطعنامه های بین المللی را نقض می کند، بدون اینکه از سوی هیچ نهاد یاطرفی بازخواست شود، کشورهای جهان چگونه می توانند در برابر این جنایت ها سکوت کنندو رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و با آن تعامل داشته باشند، پس از تصمیم اخیرآمریکا ما نیز دیگر به توافقات به امضا رسیده با این کشور در مورد عدم پیوستن بهبرخی سازمان ها و نهادهای بین المللی پایبند نخواهیم بود.

رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد: همگان میدانند که چه کسی در حال به راه انداختن جنگ دینی در منطقه است.

لینک کوتاه:

کپی شد