یکشنبه 22/سپتامبر/2024

شهادت 8 فلسطینی و زخمی شدن 535 نفر دیگر طی 10 روز گذشته در غزه

یکشنبه 17-دسامبر-2017

از آغاز موج اخیر درگیری ها میان شهروندان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستیدر مرحله پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیتشناختن قدس به عنوان پایتخت “اسرائیل” و انتقال سفارت این کشور به آنجا،8 فلسطینی در نوار غزه شهید و 535 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “اشرف قدرت” سخنگوی وزارت بهداشتفلسطین در غزه با محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و حتی تیم های امدادو نجات و اورژانس، از شهادت 8 فلسطینی و زخمی شدند 535 نفر دیگر از آغاز موج اخیردرگیری ها تاکنون خبر داد.

قدرت در همین راستا از سیاست رژیم صهیونیستی در زمینه استفاده بی رویه از قدرتنظامی و نیز استفاده عمدی از گلوله های جنگی و مشقی، مواد انفجاری قوی و بمب هایحاوی گاز اشک آور انتقاد کرد و گفت تک تیراندازان صهیونیست در جریان درگیری هایاخیر فلسطینیان را به صورت مستقیم هدف قرار می دهند.

وی افزود در جریان این درگیری ها 38 فلسطینی در رفح، 110 نفر در خان یونس، 47نفر در اردوگاه البریج، 133 نفر در شهر غزه، 151 نفر در جبالیا و 56 نفر در شمالنوار غزه زخمی شده اند و علاوه بر این، 4 نفر در غزه، 3 نفر در جبالیا و یک نفر درخان یونس شهید شده اند. 

لینک کوتاه:

کپی شد