سه شنبه 24/سپتامبر/2024

برخی کشورهای ذره بینی حامی ترامپ در قطعنامه اخیر درباره قدس

شنبه 23-دسامبر-2017

برخی کشورهای ذره بینی که از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا در مورد قدس حمایت کردند، تنها ده ها هزار نفر جمعیت دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از این کشورها جزایرمارشال است. جمهوری جزایر مارشال مجموعه‌ای از جزایر عمدتا مرجانی در اقیانوس آراماست که بالای خط استوا واقع شده‌ است. این کشور قبلا تحت سلطه آمریکا بود و 52هزار نفر جمعیت دارد.

ایالات فدرال میکرونزی: کشوری متشکل از چندین جزیره کوچک دراقیانوس آرام. این جزایر که تنها 10 هزار نفر جمعیت دارد و پایتخت رسمی هم ندارد،قبلا تحت سلطه و حاکمیت آمریکا بوده است.

کشور نائورو: کشوری جزیره ای که کوچکترین کشور جزیره ای دردنیا با 21 کیلومتر مربع مساحت است. این کشور همچنین کوچکترین جمهوری مستقل بهشمار می رود و پایتخت هم ندارد. جمعیت این کشور هم 10 هزار نفر است.

کشور پالائو: یکی از کشورهای جزیره ای بسیار کوچک دراقیانوس آرام و شرق فیلیپین است که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد.

جمهوری توگو: کشوری آفریقایی در مجاورت غنا و بورکینافاسوکه از کوچکترین کشورهای آفریقایی به شمار می رود و تنها 7 هزار نفر جمعیت دارد وبا اسرائیل نیز روابط و مناسبات دارد.

جمهوری هندوراس: یکی از جمهوری های آمریکای مرکزی که مشرفبه اقیانوس آرام بوده و 8 میلیون نفر جمعیت دارد.

جمهوری گواتمالا: یکی از جمهوری های آمریکای مرکزی با 16میلیون نفر جمعیت است و از جمله پرتراکم ترین کشورهای آمریکای مرکزی از نظر جمعیتاست.

 

لینک کوتاه:

کپی شد